رسانه‌ها با انعکاس واقعیت‌ها، زمینه‌ساز رضایت در جامعه شوند


رسانه‌ها با انعکاس واقعیت‌ها، زمینه‌ساز رضایت در جامعه شوند

لاهیجان - ایرنا - فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: برخی رسانه ها با انتشار اخبار غیرواقعی و بی‌محتوا، ناخواسته وارد بازی دشمن می شوند حال اینکه باید با انعکاس واقعیت ها ، زمینه ساز جلب رضایت عمومی در جامعه باشند.

سید اسماعیل میرغضنفری با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در لاهیجان با تاکید بر لزوم انتشار اخبار صحیح با منبع معتبر افزود: رسانه ها در ایجاد اعتماد و آرامش روانی در جامعه و نیز مدیریت و حل مشکلات نقش مهمی دارند و باید در این زمینه به نقش مثبت خود واقف باشند و در توسعه کشور و پیشبرد امور مدیران را یاری کنند.
وی اظهار داشت: در عرصه رسانه ، برخی با انتشار اطلاعات کذب و غیر واقعی ناخواسته وارد بازی دشمن می‌شوند و بر بدبینی ها و بی اعتمادی ها دامن می زنند.
میرغضنفری ایجاد اعتماد بین مردم و مدیران جامعه را سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نباید با انتشار اخبار غیر واقعی و غیرحرفه ای، به این سرمایه با ارزش بین مردم و نظام، خدشه وارد کرد بلکه رسانه ها می توانند در ایجاد احساس رضایت ذهنی و روانی مردم نقش مهمی داشته باشند.
وی با تاکید بر نقش رسانه ها بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی، خواستار بررسی راهکارهای گسترش همکاری ها بین ایرنا و اداره ها و سازمان های لاهیجان به منظور تحقق اهداف و برنامه های دولت در این شهرستان شد.
میرغضنفری گفت: لاهیجان شهرستانی روبه توسعه است و خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند از توانمندی ها و ظرفیت های این شهرستان در بخش های مختلف گزارش هایی تهیه کند تا مردم بیشتر با این ظرفیت ها آشنا شوند.
فرماندار لاهیجان با تاکید بر نقش موثر خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی خبری دولت و نظام اسلامی ایران یادآور شد: این رسانه در طول انقلاب در توسعه کشور و خنثی سازی توطئه رسانه های بیگانه ، نقش اساسی داشته و توانسته به عنوان اساس و پایه خبر در کشور و مطمئن ترین منبع اخبار نقش خود را ایفا کند.
فرماندار لاهیجان اضافه کرد: ایرنا تاکنون هم رسالت خود را به نحو احسن انجام داده و با انعکاس کاستی ها، مشکلات و عملکرد مسئولان ، نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی داشته و انتظار می رود بتواند بهتر از این نیز گام بردارد .
میرغضنفری با تاکید بر نقش انتقادی رسانه ها ، از انتقادهای سازنده و بی طرف استقبال کرد و گفت: انتقاد بسیار مثبت است و اگر رسانه ها از عملکرد مسئولان انتقاد و ضعف ها را مشخص نکنند ، ممکن است مدیران به ضعف های خود پی نبرند و دچار رکود و کم تحرکی شوند و در چنین وضعیتی مشکلات مردم و ضعف های مدیریتی بر طرف نخواهد شد.
به گفته میرغضنفری، انتقاد باید جدی ، درست و فارغ از هر گونه حب و بغض های شخصی و جناحی باشد و مشکلات و مسایل همانگونه که وجود دارد، بررسی و بیان و راهکارهای مناسب و کارشناسی نیز ارائه شود.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در این شهرستان، مرداد ماه سال 1395 با حضور مقامات کشوری ، استانی و محلی افتتاح شد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در گیلان علاوه بر رشت، در شهرستان های لاهیجان و آستارا دارای دفتر رسمی است و رویدادها و خبرهای شرق و غرب استان را پوشش داده و تولید می کند.
6029 / 2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش