افزایش شیوع سرخک در آمریکا


افزایش شیوع سرخک در آمریکا

مرکز کنترل بیماری ها در آمریکا از ادامه شیوع بیماری سرخک در این کشور با 555 مورد ابتلا به این بیماری خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از فرانس پرس؛ مرکز کنترل بیماری ها در آمریکا روز دوشنبه از ادامه شیوع بیماری سرخک در این کشور با 555 مورد ابتلا به این بیماری، خبر داد و اعلام کرد در ایالت نیویورک که کانون اصلی این بیماری است، تدابیری برای واکسیناسیون اتخاذ شده است. این ارقام که در هفته گذشته بیست درصد افزایش داشته است، در حالی منتشر می شود که سازمان جهانی بهداشت از افزایش 300 درصدی موارد ابتلا به سرخک در جهان در سه ماهه نخست سال 2019 خبر داده است. این ارقام بدترین شیوع این بیماری را در آمریکا از زمان نابودی رسمی سرخک در سال دو هزار نشان می دهد.
دو کانون اصلی این بیماری که اکنون در بیست ایالت آمریکا گزارش شده، در ایالت نیویورک است. براساس جدیدترین آمار که بعد از ظهر دوشنبه منتشر شد، 329 مورد ابتلا به این بیماری در شهر هشت و نیم میلیون نفری نیویورک و همچنین در شهرستان تقریبا 300 هزار نفری راک لند در حومه نیویورک (186 مورد ابتلا) به ثبت رسیده است.
هر چند که هیچ مورد مرگ ناشی از این بیماری در آمریکا بر خلاف دیگر کشورها همچون اوکراین گزارش نشده است، اما مسئولان راک لند و نیویورک اعلام وضع اضطراری کرده و تدابیری برای واکسیناسیون اتخاذ کرده اند.
شهرداری نیویورک نهم آوریل (سه شنبه گذشته) دستور داده است همه افرادی که در چهار محله درگیر این بیماری در منطقه ویلیامزبرگ (Williamsburg) در شمال غربی بروکلین زندگی یا کار می کنند، واکسینه شوند، در غیر این صورت تحت تعقیب قضایی یا جریمه هزار دلاری خواهند شد.
شهرداری نیویورک برای آنکه نشان دهد این موضوع بسیار جدی است، از تعطیلی یک مهد کودک خبر داد که نمی خواست اطلاعات مربوط به واکسیناسیون کودکان این مهد را به شهرداری ارائه کند.
شهرداری نیویورک به حدود 23 مدرسه و مهدکودک به خاطر خودداری کردن از حضور کودکانی که واکسینه نشده بودند، اخطار داده است.
­مقامات منطقه راک لند از اواخر ماه مارس ورود کودکان واکسینه نشده را به اماکن عمومی ممنوع کرده اند.
در نیویورک و راک لند بیشتر موارد ثبت شده این بیماری در جمعیت ارتودکس یهودی دیده می شود؛ هر چند که مقامات مذهبی تلاش دارند این پیام را به مردم برسانند که هیچ چیزی در دین واکسیناسیون را ممنوع نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان