2 جوان قلعه گنجی پای چوبه دار بخشیده شدند


2 جوان قلعه گنجی پای چوبه دار بخشیده شدند

کرمان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج گفت: طی یک اقدام خداپسندانه و با ایجاد صلح و سازش بین 2طایفه میرزایی و برقی و گذشت اولیای دم، 2 جوان پای چوبه دار از قصاص رهایی یافتند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، سجاد افشارمنش در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: اختلاف 2 طایفه میرزایی و برقی طی چند سال گذشته منجر به قتل فردی از طایفه برقی شده بود.
وی ادامه داد: بعد از این ماجرا فردی از طایفه برقی نیز با انگیزه انتقام مجددا اقدام به قتل یکی از افراد طایفه میرزایی کرده بود که با تلاش های دستگاه قضایی و امنیتی هر 2 قاتل دستگیر شده بودند.
این مقام قضایی عنوان کرد: پس از تحقیقات مقدماتی پرونده این 2 قاتل جهت صدور رای به دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت ارسال و حکم قصاص برای هر 2 محکوم علیه صادر و پرونده ها به منظور فرجام خواهی به دیوانعالی کشور ارسال شد که رای بدوی ابرام و جهت اجرا به دادسرای عمومی وانقلاب قلعه گنج اعاده شد.
وی افزود: پس از وصول پرونده در اجرای احکام با رایزنی دادستانی، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان قلعه گنج و با همکاری سران طوایف و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در روز اجرای حکم، طی یک اقدام خداپسندانه اولیاء دم از هر 2 طایفه نسبت به اجرای حکم قصاص اعلام رضایت کردند و اجرای احکام قصاص در زندان جیرفت متوقف شد.
وی نقش علما، ریش‌ سفیدان و بزرگان اقوام و طوایف شهرستان قلعه گنج را در زمینه تحکیم وحدت و تقویت روابط میان طوایف بسیار موثر و برجسته دانست و افزود: ضرورت دارد در رسیدگی به پرونده ها به سمت میانجیگری و صلح و سازش و رفع اختلافات حرکت کنیم زیرا صلح و سازش باعث می شود که کینه ها از بین برود و گذشت آنها گذشت قطعی خواهد بود.
قلعه گنج در 420کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
3029/ 5-54

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه