آسیب های اجتماعی ضربه جبران ناپذیری به فعالیت های مشارکتی می زند


آسیب های اجتماعی ضربه جبران ناپذیری به فعالیت های مشارکتی می زند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تأکید کرد: بروز آسیب های اجتماعی علاوه بر مشکلات فردی به فعالیت های مشارکتی نیز آسیب وارد می کند.

آسیب های اجتماعی ضربه جبران ناپذیری به فعالیت های مشارکتی می زندبه گزارش فانوس، مونا ابرو فراخ در جلسه آسیب‌های اجتماعی که در استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اهمیت سلامت اجتماعی و تأثیر آن در نشاط اجتماعی اظهار کرد: توجه به تاب آوری اجتماعی از مقوله‌های مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: افزایش اعتماد عمومی در سایه توجه به سرمایه‌ها و مشارکت اجتماعی و روابط اجتماعی با توجه به مقوله سلامت اجتماعی محقق می‌شود که همگی رسیدن به وفاق اجتماعی را به دنبال دارد.

ابرو فراخ تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه محور را در گرو همدلی بیشتر در حوزه توجه به داشتن پیوست و نگاه اجتماعی در همه موضوعات عنوان کرد و گفت: بروز آسیب‌های اجتماعی علاوه بر مشکلات فردی، ضربه مهلکی بر فعالیت‌های مشارکتی و پایه و اساس فرهنگی وارد می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بر ضرورت توجه به ساختار و داشته‌های موجود در مسیر برنامه ریزی در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی تاکید و بیان کرد: اگر نگاه واقع بینانه و عملگرا به مسائل و مشکلات آسیب‌ها داشته باشیم و شاخص‌های موجود را به صورت مستمر رصد کرده و مدنظر قرار دهیم به اثربخشی بهتری در فعالیت‌ها دست می‌یابیم.

وی ضمن تقدیر از فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، گفتمان سازی، مداخله اثربخش برای کاهش رفتارهای پرخطر و توجه به نیازمندی‌های فرهنگی محلات حاشیه نشین را امری ضروری برشمرد که باید بیش از پیش مورد مطالعه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟