به گزارش پارس نیوز، 

دو تیم فوتبال ذوب آهن و پرسپولیس روز چهارشنبه در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر از ساعت ۱۸ به مصاف هم می‌روند. اگر ذوب آهن موفق به بردن و یا کسب امتیاز از پرسپولیس شود، رقابت برای قهرمانی دوباره جذاب می‌شود.

چشم امید هواداران تراکتور، سپاهان، پدیده شهر خودرو و البته استقلال به این بازی است تا اختلاف امتیازشان با پرسپولیس را کاهش دهند.

شاگردان منصوریان با ۵ دلیل می‌توانند پیروز این مصاف حساس باشند:

۱- اتحاد با رقیب هم شهری

هیچ چیز مثل داشتن دشمن مشترک اصفهانی‌ها را متحد نمی‌کند. اختلاف سپاهانی‌ها و پرسپولیسی‌ها هم که بر کسی پوشیده نیست. سپاهان با وجود شکست مقابل استقلال هنوز روی کاغذ برای قهرمانی شانس دارد. در بازی ذوب آهن و پرسپولیس قطعا هواداران سپاهان هم آرزوی باخت پرسپولیس را دارند و هم تعدادی از آن‌ها برای تشویق تیم همشهری خود به ورزشگاه خواهند رفت. باخت پرسپولیس مقابل ذوب آهن، به سپاهان این شانس را می‌دهد که در بازی رو در رو در هفته بیست و هفتم اختلافش با پرسپولیس را کمتر از این هم بکند.

۲- منصوریان، سد راه قهرمانی پرسپولیس را بلد است

بازی‌های رو در روی منصوریان به عنوان سرمربی با پرسپولیس، با خاطرات به یاد ماندنی برایش به همراه بوده است. هم در استقلال توانست آن‌ها را شکست دهد و هم با نفت. لیگ پانردهم در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ، نفت تهران با پرسپولیس صدر جدولی بازی داشت. مربی نفت هم آن روز منصوریان بود. طلایی پوشان با ارائه یک بازی بسته و منطقی پرسپولیس آماده آن روز‌ها را با ۲ گل بردند و ورزشگاه آزادی در بهت و حیرت فرو رفت. جدایی منصوریان از استقلال با حواشی زیادی همراه شد، اما در بازی این هفته ذوب آهن با پرسپولیس باز چشم امید خیلی‌ها به مربی جوان است.

۳-حفظ روند رو به رشد

ذوب آهن از هفته هفدهم رقابت‌ها تا کنون نباخته است. آخرین شکست شاگردان علی منصوریان به دیدار با استقلال برمی گردد. ۷ هفته متوالی را بدون شکست پشت سر گذاشتند که در بین آن ها، پدیده شهر خودرو را بردند و در دربی اصفهان، سپاهان مدعی را متوقف کردند. به این آمار ۵ بازی آسیایی هم اضافه کنید. دو بازی در مرحله مقدماتی و سه بازی درمرحله گروهی. سبز پوشان اصفهانی بعد از روی کار آمدن منصوریان هیچ شباهتی به تیم نیم فصل اول خود ندارند.

۴- بهبود رتبه فعلی

ذوب آهن در بهترین حالت ممکن می‌تواند برای رتبه ششم جدول تلاش کند. آن‌ها در حال حاضر با یک بازی و ۴ امتیاز کمتر نسبت به فولادی که در این مکان قرار دارد، هشتم هستند. در هر صورت ششم شدن به مراتب از هشتم بهتر است. به جز ذوب آهن و فولاد چند تیم دیگر میان جدولی برای این رتبه تلاش می‌کنند.

۵- ذوب آهن، پرسپولس یک بازی تدارکاتی بزرگ در راه آسیا

ذوب آهن به دلیل فاصله ۱۰ امتیازی با تیم چهاردهم جدول ترسی از بابت سقوط ندارد، اما در نیم فصل اول آنقدر بد نتیجه گرفته که امیدی برای کسب سهمیه آسیایی نیز ندارد. اصفهانی‌ها در دور رفت مرحله گروهی فراتر از انتظار ظاهر شدند و صدرنشین جدول گروه خود شدند. برای روبرو شدن با رقبای آسیایی، می‌توانند به ۵ دیدار آتی خود به چشم بازی تدارکاتی هم نگاه کنند و به مرور کار‌های تاکتیکی بپردازند. چه کسی بهتر از پرسپولیس؟