تظاهرات حمایت آمیز از «الهان عمر» ضد «ترامپ» در آمریکا


تظاهرات حمایت آمیز از «الهان عمر» ضد «ترامپ» در آمریکا

هواداران «الهان عمر» دربرابر کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» در حمایت از این نماینده مسلمان عرب کنگره تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، هواداران «الهان عمر» نماینده عرب مسلمان در کنگره ضد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هنگام کمیپن انتخابی اش در ایالت مینه سوتا تظاهرات کردند.

این تظاهرات روز گذشته (دوشنبه 26 فروردین) به دلیل حملات ترامپ به این نماینده مسلمان کنگره و در حمایت از الهان عمر انجام شد.

ترامپ روز گذشته چند روز پس از انتشار فیلم ویدیویی که حاوی تصاویری از حملات 11 سپتامبر و سخنان تحریف شده الهان عمر درباره این حادثه بود، در میزگردی در برنزویل در ایالت مینه سوتا شرکت کرد.

شورای روابط اسلام – آمریکا، این تظاهرات را "برای حمایت و تایید این نماینده مسلمان و تبادل ارزش های مشترک در مینه سوتا" برگزار کرد.

عمر یکی از نخستین زنان مسلمانی است که موفق به راهیابی به کنگره شده است. وی در بیانیه ای روز یکشنبه (25 فروردین)اعلام کرد: از زمان انتشار این فیلم ویدیویی، پیام های تهدید آمیز از جمله قتل را دریافت کرده است.

هواداران ترامپ با در دست داشتن پلاکاردهایی که عبارت "عمر باید برود" و " مسلمانان حادثه 11 سپتامبر را انجام دادند"، تظاهرات کرده بودند.

در همین حال، پس از اعلام الهان عمر مبنی بر دریافت پیام های تهدید آمیز بی شمار، دونالد ترامپ روز گذشته(دوشنبه) دوباره حملات خود را به این نماینده مسلمان ادامه داد.

ترامپ با حمله به الهان عمر و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، در توئیتر خود نوشت که پیش از اینکه نانسی تصمیم بگیرد که از الهان عمر دفاع کند، باید به اظهارات ضد یهودی و ضد اسرائیلی الهان عمر که به انزجارطلبی در آمریکا منجر شده است، نگاه کند.

نانسی پلوسی پس اعلام این نماینده مسلمان مبنی بر دریافت پیام های تهدید آمیز از مسئولان خواست تا تدابیر امنیتی را برای حمایت از عمر اتخاذ کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش