مقام قضایی: کمک به سیلزدگان فقط با اجرای کد دستوری ممکن است


مقام قضایی: کمک به سیلزدگان فقط با اجرای کد دستوری ممکن است

مشهد- ایرنا- سرپرست دادسرای فضای مجازی مشهد گفت: جمع آوری هرگونه کمک نقدی برای هموطنان سیلزده توسط سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تنها با تعریف کد USSD متصل به حساب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ممکن است.

مهدی حقدادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به هماهنگی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: این امکان فراهم شد تا به ازای هر سازمان یا نهاد 'کد دستوری USSD' مجزا و خاص که متصل به شماره حساب جمعیت هلال احمر باشد تعریف و در اختیار آن نهاد متقاضی قرار گیرد.
وی شفاف سازی مالی در کمک رسانی و ارائه کمک به مقصد واقعی را هدف اصلی این طرح اعلام و بیان کرد: از این طریق می توان نسبت به جمع آوری کمکهای نقدی برای ارائه مطمئن و سریع به هموطنان سیلزده اقدام کرد.
سرپرست دادسرای فضای مجازی مشهد افزود: بر این اساس چنانچه نهاد و یا سازمانی قصد جمع آوری کمک از اعضای زیرمجموعه خود را داشته باشد باید با ارائه تقاضانامه به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درخواست تعریف و اعطاء کد USSD کند تا قابلیت آمارگیری و گزارش دهی جهت تعیین میزان کمک و شفاف سازی مالی فراهم باشد.
وی ادامه داد: باتوجه به این سیاست هرگونه جمع آوری کمک غیر از نهادهای تایید شده توسط مراجع ذیربط نظیر جمعیت هلال احمر و ستادبازسازی عتبات عالیات ممنوع است.

* کد دستوری USSD چیست؟
با توجه به فراگیری روزافزون استفاده از تلفن همراه در امور روزمره فردی و فعالیت های اجتماعی به ویژه در امور مالی و جا به جایی پول، در چارچوب 'بانکداری الکترونیک' شیوه افزاری با عنوان کد دستوری USSD (مخفف عبارت انگلیسی: Unstructured Supplementary Service Data) برای تلفن همراه و تراکنش مالی از طریق این وسیله ارتباطی طراحی شده که البته برخی از کارشناسان این بستر را از لحاظ امنیت نامناسب ارزیابی کرده و حتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط ملاحظات و محدودیت هایی را مطرح کرده است.
کد دستوری USSD امکان برقراری ارتباط مستقیم کاربر را از طریق تلفن همراهش با مرجع صدور و ایجاد آن، بدون نصب هیچگونه نرم افزار و تنها با درج چند کاراکتر و عدد ایجاد می کند. به این ترتیب کدهای دستوری USSD به معنای شماره‌هایی همچون *…# است.
علاوه بر انتقال وجه، اعلام موجودی، خرید شارژ و پرداخت قبوض 'اهدای کمکهای خیرخواهانه' از طریق تلفن همراه دیگر امکان فراهم شده از طریق کدهای دستوری USSD است.
7505/1858

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...