مقام قضایی: کمک به سیلزدگان فقط با اجرای کد دستوری ممکن است


مقام قضایی: کمک به سیلزدگان فقط با اجرای کد دستوری ممکن است

مشهد- ایرنا- سرپرست دادسرای فضای مجازی مشهد گفت: جمع آوری هرگونه کمک نقدی برای هموطنان سیلزده توسط سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تنها با تعریف کد USSD متصل به حساب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ممکن است.

مهدی حقدادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به هماهنگی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: این امکان فراهم شد تا به ازای هر سازمان یا نهاد 'کد دستوری USSD' مجزا و خاص که متصل به شماره حساب جمعیت هلال احمر باشد تعریف و در اختیار آن نهاد متقاضی قرار گیرد.
وی شفاف سازی مالی در کمک رسانی و ارائه کمک به مقصد واقعی را هدف اصلی این طرح اعلام و بیان کرد: از این طریق می توان نسبت به جمع آوری کمکهای نقدی برای ارائه مطمئن و سریع به هموطنان سیلزده اقدام کرد.
سرپرست دادسرای فضای مجازی مشهد افزود: بر این اساس چنانچه نهاد و یا سازمانی قصد جمع آوری کمک از اعضای زیرمجموعه خود را داشته باشد باید با ارائه تقاضانامه به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درخواست تعریف و اعطاء کد USSD کند تا قابلیت آمارگیری و گزارش دهی جهت تعیین میزان کمک و شفاف سازی مالی فراهم باشد.
وی ادامه داد: باتوجه به این سیاست هرگونه جمع آوری کمک غیر از نهادهای تایید شده توسط مراجع ذیربط نظیر جمعیت هلال احمر و ستادبازسازی عتبات عالیات ممنوع است.

* کد دستوری USSD چیست؟
با توجه به فراگیری روزافزون استفاده از تلفن همراه در امور روزمره فردی و فعالیت های اجتماعی به ویژه در امور مالی و جا به جایی پول، در چارچوب 'بانکداری الکترونیک' شیوه افزاری با عنوان کد دستوری USSD (مخفف عبارت انگلیسی: Unstructured Supplementary Service Data) برای تلفن همراه و تراکنش مالی از طریق این وسیله ارتباطی طراحی شده که البته برخی از کارشناسان این بستر را از لحاظ امنیت نامناسب ارزیابی کرده و حتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط ملاحظات و محدودیت هایی را مطرح کرده است.
کد دستوری USSD امکان برقراری ارتباط مستقیم کاربر را از طریق تلفن همراهش با مرجع صدور و ایجاد آن، بدون نصب هیچگونه نرم افزار و تنها با درج چند کاراکتر و عدد ایجاد می کند. به این ترتیب کدهای دستوری USSD به معنای شماره‌هایی همچون *…# است.
علاوه بر انتقال وجه، اعلام موجودی، خرید شارژ و پرداخت قبوض 'اهدای کمکهای خیرخواهانه' از طریق تلفن همراه دیگر امکان فراهم شده از طریق کدهای دستوری USSD است.
7505/1858

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !