تکرار تاریخ بعد از 3 سال؛ وقتی علی‌منصور مانع قهرمانی پرسپولیس شد


تکرار تاریخ بعد از 3 سال؛ وقتی علی‌منصور مانع قهرمانی پرسپولیس شد

منصوریان شانس این را دارد تا مثل لیگ پانزدهم در مسیر قهرمانی پرسپولیس وقفه ایجاد کرده و حتی مانع آن شود.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، پرسپولیس در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر باید در اصفهان مصافی سخت با ذوب آهن داشته باشد و با توجه به وضعیت خود در جدول و فاصله‌ای که با سایر رقبا در کورس قهرمانی گرفته برای ماندن در حاشیه امنیت نیاز به هر 3 امتیاز این بازی دارد ولی ذوب آهنِ متحول شده این روزهای منصوریان تیمی نیست که به راحتی در خانه امتیاز بدهد خصوصاً اگر این تیم پرسپولیس باشد که انگیزه‌های سرمربی سبزپوشان برای کسب برتری مقابل آن دوچندان است.

این نخستین باری نیست که مسیر قهرمانی پرسپولیس و برانکو از گردنه تیم منصوریان عبور می‌کند و پیش از این سرمربی کنونی ذوبی‌ها در نفت تهران توانسته بود به نوعی مانع از رسیدن سرخپوشان به جام شود.

لیگ پانزدهم بود که پرسپولیس تا پایان هفته 27 ام با اختلاف 3 امتیازی نسبت به استقلال‌های تهران و خوزستان در رتبه نخست جدول قرار داشت و فقط کافی بود از 3 بازی باقی مانده خود 7 امتیاز کسب کند تا بدون توجه به نتایج رقبا جشن قهرمانی بگیرد ولی بازی در هفته بیست و هشتم مقابل نفت تهران مانع از این اتفاق شد.

نفتی‌ها در آن بازی با دو گل وحید امیری و مجتبی حقدوست برابر پرسپولیس در شرایطی شکست داد که شاگردان برانکو 5 بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند. بعد از آن بازی بود که پرسپولیس صدر جدول را از دست داد و به رتبه سوم جدول سقوط کرد.

پرسپولیس 6 امتیاز بعدی را مقابل گسترش فولاد تبریز و راه آهن تهران کسب کرد ولی دیگر فرصت بازگشت به صدر جدول را پیدا نکرد و به نوعی همان شکست بازی با نفت و شاگردان منصوریان قهرمانی فصل پانزدهم را از برانکو و شاگردانش گرفت و با تفاضل گل قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد. تنها یک امتیاز از بازی با نفت در آن فصل می‌توانست پرسپولیس را قهرمان کند.

بدین ترتیب پیروزی مقابل راه آهن قعر جدولی در هفته پایانی لیگ برتر تلخ ترین پیروزی پرسپولیس بود و خبر قهرمان شدن شاگردان ویسی کام این برتری را به کام سرخپوشان تلخ کرد.

3 سال بعد، تاریخ تکرار می‌شود؟

ذوب آهنِ منصوریان به همان اندازه نفت تیم قابل احترام و سختکوشی است که به عقیده خیلی‌ از فوتبالدوستان توانایی گرفتن یقه پرسپولیسِ مقتدر و صدرنشین را دارد و حتی خیلی‌ها عقیده دارند این بازی حتی سخت‌تر از دیدار با سپاهان و تراکتورسازی است که خودشان مستقیماً در کورس قهرمانی و رقیب پرسپولیس هستند. پس اگر دیدید ذوب آهن توانست در اصفهان یقه پرسپولیس را بگیرد و یا حتی به پیروزی برسد تعجب نکنید ولی با همه این تفاسیر شرایط پرسپولیس با لیگ پانزدهم کمی متفاوت است. اینجا سرخپوشان با تیم دوم فاصله مطمئن 5 امتیازی ایجاد کرده و حتی اگر این بازی را شکست بخورند به فرض برتری رقبا بازهم تراکتورسازی به 2 و سپاهان و استقلال به 4 امتیازی آنها خواهند رسید و هنوز اختیار پرسپولیس در صدر جدول در دست خودش است و آنجا این تراکتورسازی و سپاهان هستند که باید در بازی مستقیم به کمک قهرمانی خودشان بیایند. پس منصوریان اگرچه بازهم فرصت وقفه انداختن در قهرمانی پرسپولیس را دارد ولی نمی‌تواند مثل لیگ پانزدهم نقش اصلی را در آن ایفا کند و به تنهایی جلوی بالا رفتن جام توسط قرمزپوشان را بگیرد.

ایلنا

451

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته