پرونده الکترونیک سلامت؛ اولین زیرساخت برای ورود به پزشکی خانواده و نظام ارجاع


وزیر بهداشت گفت: از زمانی که به وزارت بهداشت آمدم، چندین نشست کارشناسی در مورد اجرای پرونده الکترونیک سلامت برگزار کردیم و در زمان تصدی وزارت و پیش از آن، بارها برای مشاهده سامانه‌های سیب، ناب، پارسا و سینا به استان‌های مختلف سفر کرده‌ام، اما پرونده الکترونیک سلامت، اولین زیرساخت برای ورود به پزشکی خانواده و نظام ارجاع است. به گزارش فاوانیوز به...

پرونده الکترونیک سلامت؛ اولین زیرساخت برای ورود به پزشکی خانواده و نظام ارجاع
وزیر بهداشت گفت: از زمانی که به وزارت بهداشت آمدم، چندین نشست کارشناسی در مورد اجرای پرونده الکترونیک سلامت برگزار کردیم و در زمان تصدی وزارت و پیش از آن، بارها برای مشاهده سامانه‌های سیب، ناب، پارسا و سینا به استان‌های مختلف سفر کرده‌ام، اما پرونده الکترونیک سلامت، اولین زیرساخت برای ورود به پزشکی خانواده و نظام ارجاع است.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در دومین جلسه شورای سیاستگذاری نظام سلامت الکترونیک کشور که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: اواخر سال گذشته از سامانه پارسا در بابلسر بازدید کردیم و مهندس آذری جهرمی به همراه تیم مدیریتی وزارت ارتباطات یک روز پس از آن به این استان سفر کرده و مشکلات را بررسی کردند.
وی با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت یکی از ابزارهای منطقی شدن ارائه خدمت و در راستای دولت الکترونیک است، افزود: اولین اقدامی که در راستای اجرای پرونده الکترونیک سلامت در وزارت بهداشت کردم، انتخاب مدیر ملی پروژه نظام الکترونیک سلامت و در اختیار گذاشتن ابزار مورد نیاز آن یعنی مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بود.
وزیر بهداشت تاکید کرد: به رییس جمهور قول داده‌ایم که پرونده الکترونیک سلامت در کشور تا بهار به سرانجام برسد. بنابراین باید تقسیم کار کنیم که سهم وزارت بهداشت و ارتباطات کجا است. البته باید ابتدا پرونده الکترونیک سلامت را اجرایی و در گام‌های بعدی فازهای دیگر آن را اجرا کنیم.
نمکی یادآور شد: امروز نظام سلامت الکترونیک نه فقط به معنی پیاده‌سازی دولت الکترونیک و تسهیل امور مردم است؛ بلکه یک ابزار برای نظام ارائه خدمت است که می‌تواند موجب ارتقای سطح سلامتی مردم، مصرف صحیح منابع به نفع اقشار فرودست جامعه و پرداخت سوبسید به مستمدان و عدالت در سلامت شود.
بنابر اعلام وبدا، وی خاطرنشان کرد: اجرای پرونده الکترونیک سلامت به ما کمک می‌کند که بیماران را در دریافت خدمات ردیابی کنیم و حتی موعد واکسن در خانه‌های بهداشت به صورت اتوماتیک یادآوری شود. بنابراین این سیستم فواید بسیار زیادی برای مردم، نظام ارائه خدمت، سیاستگذاران و جمهوری اسلامی دارد.
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت بیان دستاوردهای نظام سلامت الکترونیک، گفت: حتما باید دستاوردهای اجرای نظام سلامت الکترونیک از جمله در مورد رفع همپوشانی بیمه‌ها و منطقی کردن هزینه‌ها به جامعه عرضه شود.
منبع : وزارت بهداشت و درمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در