میزبانی کانون های مساجد گیلان از برگزاری جشن‌های مهدویت


میزبانی کانون های مساجد گیلان از برگزاری جشن‌های مهدویت

حجت الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به برپایی جشن‌های نیمه شعبان در مساجد استان، اظهار کرد: برپایی جشن‌ها و اعیاد مذهبی مروج سیره اهل بیت(علیهم السلام) و تبلوری از ولایت ائمه معصومین(ع) است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان بر رعایت شأنیت این ایام در برپایی جشن‌ها تاکید و از میزبانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در سراسر استان خبرداد.

وی ادامه داد: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری استان آماده برپایی جشن‌های این ایام به‌جهت ارج نهادن به شعائر دینی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ مهدویت و مفهوم اصلی انتظار هستند.

رضوانی‌نژاد تقویت و ترویج هویت و باورهای دینی و ملی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌‌‌گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی، شادباش تولد امام زمان (عج) و تلاش برای ارتقای سطح دانش افراد نسبت به فلسفه انتظار را از اهداف برپایی جشن‌های مهدویت اعلام کرد.

وی با تشریح ویژه برنامه‌های این ایام عنوان کرد: مراسم احیای شب نیمه شعبان در برخی از کانون‌های مساجد به همراه ویژه برنامه‌هایی به‌منظور پاسخ به شبهات مهدوی ویژه جوانان و معرفی امام زمان برگزار می‌شود.

رضوانی نژاد چراغانی و آذین‌بندی مساجد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، قرائت دعاهای ماه شعبان، اهدای ثواب طرح تلاوت نور، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با محوریت سیره زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام)، قرائت دعای فرج حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، اجرای برنامه‌های بصیرتی ویژه دهه مهدویت، ایجاد فضای معنوی همراه با شور و شعور جشن‌ها در نیمه شعبان را از جمله برنامه‌های گرامیداشت نیمه شعبان در کانون‌های مساجد گیلان بیان کرد.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی