نیروهای امنیتی ترکیه 5 تن ماده مخدر کشف کردند


نیروهای امنیتی ترکیه 5 تن ماده مخدر کشف کردند

تهران - ایرنا - نیروهای امنیتی ترکیه از یک قایق ماهی گیری در آب‌های بین المللی دریای مدیترانه 5 تن ماده مخدر ماری‌جوانا را کشف کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که با کشف 5 تن ماده مخدر ماری‌جوانا از یک قایق ماهی‌گیری در دریای مدیترانه 13 نفر دستگیر شدند.
براساس این گزارش ، عملیات یاد شده با همراهی و همکاری 230 نیروی امنیتی از اداره امنیت ازمیر، نیروهای ژاندارمری، گارد ساحلی، تیم های بخش مبارزه با مواد مخدر ازمیر صورت گرفت و یک شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر که این مواد را از موریتانی، الجزایر و مراکش به ترکیه انتقال می‌دادند، متلاشی گردید.
همچنین روزگذشته نیروهای امنیتی ترکیه از کشف 285 کیلو و 676 گرم هروئین جاسازی شده درون بسته های پستی اسباب بازی و کیسه های گردو در استان وان ترکیه خبر دادند.
قاچاقچیان سعی داشتند این مقدار هروئین کشف شده را به صورت محموله پستی به استان های غربی کشور ترکیه منتقل کنند.
براساس این گزارش چهار نفر به اتهام حمل و نقل مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی ترکیه شدند.
گفته می شود که پس از حمله نیروهای آمریکایی به افغانستان، علاوه بر این که کشت تریاک افزایش چند برابری داشته، میزان تبدیل این ماده به مواد خطرناک تر نیز در این کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
قاچاقچیان عمده مواد مخدر تمام تلاش خود را برای انتقال این مواد به کشورهای اروپایی به کار می بندند.
ایران و ترکیه در مسیر ترانزیت این مواد افیونی قرار دارند و در حالی که سالیانه هزینه های زیادی را صرف مبارزه با ورود و ترانزیت این مواد به اروپا می کنند، اما کشورهای اروپایی تاکنون نتوانسته اند کمک شایانی را برای جبران بخش کوچکی از این هزینه کنند.
خاورم**1211**1144

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس