در سیل اخیر بیشترین خسارت به بخش دام ،طیور و آبزیان لرستان وارد شد


در سیل اخیر بیشترین خسارت به بخش دام ،طیور و آبزیان لرستان وارد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جریان سفر معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و بازدید از مناطق خسارت دیده از سیل اخیر پلدختر گفت: در سیل اخیر بیشترین خسارت به بخش دام ، طیور و آبزیان استان وارد شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عبدالرضا بازدار» افزود: در سیل فروردین ماه سال جاری به عمده زیر بخش‌های کشاورزی استان لرستان خسارات قابل توجهی وارد شد به خصوص واحدهای تولیدی که در حاشیه رودخانه های استان قرار داشتند.

وی برآورد اولیه خسارت به تمامی زیر بخش‌های کشاورزی استان لرستان را بالغ بر۹۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفتند بخش دام ، و طیور و آبزیان با ۴۲۰ میلیارد تومان بیشترین خسارت از سیل اخیرا را دیده است.

خسارت زیاد به ابنیه های کشاورزی

دکتر بازدار در ادامه اعلام داشتند؛ بر اثر سیل اخیر همچنین خسارات بسیاری به ابنیه و زیر بناهای کشاورزی شامل: ایستگاههای پمپاژ ٬ جاده های بین مزارع و در مجموع به بخش آب و خاک استان بالغ بر۲۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه؛ به زیر بخش های زراعت ، باغبانی ، جاده‌های عشایری و سازه های منابع طبیعی نیز بر اثر این سیل آسیب جدی وارد شده است، که اقدامات کمک رسانی و بازسازی زیر بخش های کشاورزی آسیب دیده و خسارت دیده از سیل فروردین ماه بعد از اقدامات فوری و اورژانسی از هم اکنون شروع شده است تا بتوانیم با همه امکانات و با استفاده از تمامی ظرفیت ها خسارات وارده را جبران کنیم و کشاورزی مناطق آسیب دیده از سیل را به حالت معمول برگردانیم.

برنامه های سازمان جهت کمک به کشاورزان

دکتر بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، برنامه کوتاه مدت این سازمان در جهت کمک به کشاورزان خسارت دیده استان را راه اندازی مجدد ایستگاههای پمپاژ ، تعمیر و باز سازی پمپ های آبرسانی ، بازسازی و مرمت جاده های بین مزارع، بازسازی و بازگشایی کانالهای آبیاری و جلوگیری از خشک شدن مزارع و باغات برشمرد و افزودند؛ منتظر مصوبه دولت محترم در خصوص کمک به خسارت دیدگان از سیل اخیر نیز هستیم ، این مصوبه می‌تواند بسیاری از خسارات وارده را در میان مدت جبران نماید تا بتوانیم زیربنا ها را به حالت اولیه برگردانیم.

46

کد خبر 1250583

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر