آخرین روند اسکان سیل‌زدگان لرستانی


آخرین روند اسکان سیل‌زدگان لرستانی

سیل تمام شد اما آسیبها و خساراتی که از این بلای خانمان سوز آمد تا مدتها باقیست گرچه دولت و مردم سعی در امدادرسانی، کمک و رساندن مایحتاج به مردم شریف و غیور لرستان دارند اما مشکلات ناشی از این واقعه هولناک از جمله خسارات به واحدهای مسکونی، تجاری، کشاورزی و بیماریهای روده‌ای و قارچی ناشی از آبهای راکد و افسردگی و مشکلات روحی روانی خانواده هایی که...

استاندار لرستان از تمهیدات لازم برای اسکان سیل‌زدگان استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدموسی خادمی در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه امروز به طور ویژه بحث اسکان را در مدیریت سیل دنبال می‌کنیم، افزود: مدیریت سیل ابعاد مختلفی دارد که بخشی از آن در مورد راه‌ها، ارتباطات و خدمات است.

وی با اشاره به اینکه یک بخش آن پاک‌سازی شهرها، روستاها و قسمتی بحث اسکان و ساخت خانه بوده که خود موضوع دیگری است، گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند مدیریت جریان سیل فقط به پاکسازی خانه‌ها برمی‌گردد که دیدگاه اشتباهی است چراکه موضوع پیچیده‌ای است و چندین بعد دارد که تمام آنها را باید پیگیری می‌کنیم.

خادمی ادامه داد: امروز بحث اسکان را داشتیم که در چند مورد مطرح است و یکی خانه‌هایی هستند که آسیب دیده‌اند و تعمیرات جزئی نیاز دارند؛ یعنی از فردا کمک بلاعوضی که بنیاد مسکن اعلام کرد اگر پرونده‌هایشان فاکتور شده باشد به آنها پرداخت می‌شود و ممکن است خود به بازسازی منزل بپردازند و برای وامشان نیز پرونده تشکیل می‌دهیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه وام‌ها هم به استان ابلاغ شده و بانک‌های عامل مشخص شده‌اند، گفت: به محض تشکیل پرونده پرداخت خواهند شد و کمک بلاعوض نیز از فردا داده می‌شوند؛ تا آخر هفته به بیش از ۲ یا ۳ هزار نفر پرداخت خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه این برای کسانی است که عمدتا منازلشان تعمیرات جزئی نیاز دارند، ادامه داد: گروهی نیز هستند که ممکن است تعمیرات‌شان بیشتر طول بکشد و به اینان نیز سقف کمک بلاعوض داده می‌شود تا کم یا زیاد بخش‌هایی از منازلشان که آسیب دیده را تعمیر کنند و دولت مداخله زیادی ندارد.

خادمی با اشاره به اینکه جاهایی باید خیلی جدی‌تر ورود کنیم، اضافه کرد: در مقابل کسانی که خانه‌هایشان تخریب و از بین رفته و وجود ندارد یا منازل آنها به گونه‌ای خراب شده که حال غیر قابل سکونت است، دو کار باید انجام شود که یکی بحث اسکان فعلی آنهاست و در ستاد ملی مورد بحث قرار می‌گیرد.

استاندار لرستان بیان کرد: پیشنهاد اولیه ما با تجربه‌ای که در کشور وجود دارد اجاره است که مبلغی را تحویل آنها می‌دهیم و خود جایی را پیدا و کرایه می‌کنند چراکه سیستم چادر و کانکس فایده‌ای ندارد و جوابگو نیست.

وی ادامه داد: آنها امکانات بهداشتی و زندگی می‌خواهند و در گرما و سرما دچار مشکل می‌شوند پس امیدواریم بخش عمده‌ای از آن را این‌گونه حل کنیم.

خادمی عنوان کرد: اگر یک عده هم از طریق اجاره مشکل آنها حل نشد باز باید به کنار آنها رفته و مشکلاتشان را حل کنیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: موضوع بعدی این است که آنهایی که خانه خود را از دست داده‌اند بخشی در همانجا می‌توانند منزل خود را بسازند که از هم اکنون نیز امکان شروع وجود دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن به آنها کمک کرده و وام هم به آنها پرداخت می‌شود، گفت: سیمان مجانی هم در حال تدارک است. همچنین یک عده منزلشان را کامل آب برده و حال هم مصلحت نیست در آنجا بسازند و باید جایی دیگر بروند برای همین باید برای‌شان زمین تامین کنیم.

خادمی با اشاره به اینکه این افراد در شهرهای پلدختر، معمولان، خرم‌آباد و چگنی هستند، گفت: در معمولان زمین مناسب پیدا کردیم و حدود ۲۳۰ قطعه آماده شده که ظرف دو یا سه روز آینده به افرادی که خانه‌شان در قسمت ساحلی شهر تخریب شده بود داده می‌شود و برای ساخت نیز به آنها کمک می‌کنیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مدارک آنها را تکمیل کرده و از زمین‌های تفکیک شده در اراضی مربوط به مسکن و شهرسازی به آنها داده می‌شود، حال طرح تفکیک تهیه شده و متناسب با زمین‌شان قطعاتی به آنها تحویل داده می‌شود؛ می‌توانند شروع به ساخت کنند و در معمولان تا حدودی مشکلات‌شان رفع شده است.

وی یادآور شد: در خرم‌آباد هم زمین مسکن و شهرسازی داریم که نمی‌توانیم قطعه بدهیم و ویلایی نداریم؛ آنان عمدتا در بافت فرسوده قرار داشته‌اند و بعضی هم سند ندارند. برای آنها نیز قطعه‌ای آماده کردیم که دست خیرین دادیم و قرار است با همکاری شهرداری خرم‌آباد به صورت آپارتمانی بسازند.

خادمی گفت: در چگنی نیز ۶ خانه دچار مشکل شدند و زمین آماده در سایت مسکن مهر بنیاد مسکن داریم؛ امروز تصویب شد که به آنها نیز یک قطعه زمین بدهیم و زمین‌های‌شان را شهرداری به عنوان فضای سبز یا بستر رودخانه بردارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه در پلدختر مقداری مشکل داریم و حداقل نزدیک ۱۳۰ خانه تخریب شده که جا ندارند، افزود: چند گزینه پیشنهادی داریم که یکی زمین پشت مسکن مهر هست و دیگری مربوط به تعاونی فرهنگیان و یکی هم قبلا به دانشگاه پیام نور واگذار شده را داریم.

وی بیان کرد: امروز در جلسه کمیته‌ای را موظف کردیم که تا فردا این موضوع را تعیین تکلیف کند و بالاخره ۱۳۰ قطعه زمین در پلدختر تعریف شود، این اراضی به کسانی که خانه‌شان کامل از بین رفته و اجازه ساخت در آن محل ندارند واگذار می‌شود تا ساخت را شروع کنند.

خادمی تاکید کرد: ما محکم و جدی موضوع را دنبال می‌کنیم و مردم باید بدانند کار تامین زمین خرید، قطعه‌بندی و آوردن آب و برق است که احتمال دارد طول بکشد برای همین باید مقداری همچنان که سختی را تحمل کردند صبر کنند و مطمئن باشند که ما در کنارشان هستیم و پیگیری می‌کنیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: مدل‌هایی که گفتیم حتما اجرا خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم مردم بیش از این دچار مشکل شوند، در رابطه با اسکان موقت چادر و کانکس جواب نمی‌دهد و پیشنهاد می‌کنیم مبلغی که از طریق ستاد ملی اعلام می‌شود را دریافت کنند و تا چند ماهی که خانه‌شان آماده می‌شود جایی مستقر شوند اما اگر باز هم نتوانستند استقرار یابند در کنارشان هستیم و پیگیری خواهیم کرد که موضوع اسکان‌شان حل شود.

وی ادامه داد: در روستاها هم به همین ترتیب است و حال حدود ۱۰ تا ۱۲ روستا داریم که به طور کامل یا بخشی از آنها دچار مشکل شدند، تعدادی زمین منابع طبیعی پیدا کردیم و بنیاد مسکن نیز در حال قطعه‌گذاری است تا به آنها واگذار شود.

استاندار لرستان گفت: در بخشی هم از این روستاها هنوز زمین پیدا نکردیم و به دنبال خرید هستیم، الان اکیپ‌های مختلفی در برخی روستاها در حال تمیز کردن خانه‌ها است و روستاییان فعلاً به عنوان اسکان موقت می‌توانند از خانه خود استفاده کنند ضمن اینکه اگر خانه‌شان غیرقابل استفاده است به آنها اجاره هم داده می‌شود.

خسارت بیش از 62 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی خرم‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از خسارت بالغ بر 62 میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

مراد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سیلاب اخیر بخش کشاورزی ما خیلی آسیب دیده است.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت به جاده‌های بین مزارع، کانال‌های آب‌رسان، مزارع حاشیه رودخانه، دام سبک و سنگین، زنبور عسل، گلخانه‌ها، علوفه، ایستگاه‌های پمپاژ و غیره وارد شده است.

بیرانوند اضافه کرد: در مجموع بیش از 62 میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان خرم‌آباد خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد یادآور شد: متأسفانه بیمه کشاورزی مزارع هم خیلی کم است و کمتر کشاورزی از آن استفاده می‌کند.

وی به اقدامات پیش از سیل اشاره کرد و افزود: هشدارهای هواشناسی را از طریق 25 هزار پیامک به بهره‌برداران اطلاع دادیم، رایزنی‌هایی داشتیم و کارهای دیگری نیز انجام دادیم که بهره‌برداران این بخش آمادگی لازم را داشته باشند.

بیرانوند گفت: بعد از سیل نیز در حال مستندسازی برای خسارات هستیم و برای بهره‌برداران پرونده تشکیل شده است.

آخرین روند اسکان سیل‌زدگان لرستانی

استفاده از آب‌های راکد و شیوع بیماری‌های روده‌ای و قارچی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: استفاده از آب‌های راکد خطر شیوع بیماری‌های روده‌ای و قارچی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر کوروش ساکی بیان کرد:استفاده از آب‌های راکد خطر شیوع بیماری‌هایی ازجمله بیماری‌های روده‌ای و قارچی را افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: این آب‌ها محل تخم‌ریزی حشرات ناقلی ازجمله پشه خاکی و آئدس هستند، شهروندان سیل‌زده به‌ویژه در پل‌دختر و معمولان به‌هیچ‌عنوان از این آب‌ها استفاده نکنند.

ساکی یادآور شد: مردم با توجه به مشکلات جیره‌بندی آب شرب در پل‌دختر و معمولان، ساعاتی که آب‌لوله‌کشی شهر وصل است از آب‌لوله‌کشی و زمان‌هایی که قطع بوده از آب‌های بطری شده یا در صورت عدم دسترسی از آب جوشیده‌ی سرد شده استفاده کنند.

این مسئول بیان کرد:تا امروز 5600 دوز واکسن توأم (دیفتری و کزاز) به شهرستان پل‌دختر ارسال شده که از این تعداد 1830 مورد برای شهروندانی که در معرض سیل و یا مصدوم شده‌اند تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 36 هزار دوز واکسن ام آر (رخک و سرخجه) به این شهرستان ارسال و برای افراد مصدوم یا در معرض سیل تزریق شده است.

ساکی اضافه کرد: 20 هزار دوز واکسن فلج اطفال ارسال شده که 7000 مورد برای افراد در معرض سیل و یا مصدوم تزریق شده است.

وی افزود: علاوه بر این واکسن‌های روتین در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت برای مراجعه‌کنندگان تزریق می‌شود.

ساکی تصریح کرد: با توجه به این‌که شیوع وبا مهم‌ترین خطری بوده که ممکن است به‌عنوان یک بحران پساسیل گریبانگیر این منطقه شود تاکنون از 524 مورد نمونه‌گیری بیماری‌های اسهالی توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌های مستقر در موقعیت انجام شده و خوشبختانه تاکنون حتی یک مورد مثبت نداشته‌ایم.

این مسئول گفت: تیم‌های عملیاتی اعزامی از دانشگاه با تمام توان اوضاع را در کنترل دارند.

وی یادآور شد: از مردم انتظار داریم توصیه‌های کارشناسان بهداشتی دانشگاه را به‌طورجدی در نظر داشته باشند.

آخرین روند اسکان سیل‌زدگان لرستانی

8328 خانوار تحت پوشش بهزیستی لرستان آسیب دیده‌اند

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تا این لحظه 8328 خانوار تحت پوشش ما آسیب دیده‌اند.

به گزارش ایسنا، فاطمه‌زهرا توکلی در سومین جلسه شورای هماهنگی استان‌های لرستان و همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه ما متولی حفظ جان مددجویانی هستیم که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اقامت دارند با جابجایی حداقل هشت مرکز تا این لحظه مشکلی برای مقیمان این مراکز رخ نداده است.

وی با بیان اینکه سیل ویرانگر و حجم خسارات فراتر از حد تصور ما بود، ادامه داد: بعد از سیل سامانه ثبت خسارت را سازمان بهزیستی فعال کرد و تا این لحظه 8328 خانوار تحت پوشش ما آسیب دیده‌اند که 6084 معلول و 2244 نفر در حوزه اجتماعی هستند.

توکلی تصریح کرد: البته هنوز به خیلی از روستاها دسترسی نداریم و این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه هشت مرکز خصوصی که زیر نظر سازمان بودند آسیب دیدند، اضافه کرد: 12 مرکز اداری ما هم آسیب دیده و دو اداره در پلدختر و دوره تمام تجهیزات را از دست داده و به نوعی در گل و لای مدفون هستند.

وی با اشاره به اینکه بعد از سیل کمک‌های نقدی و غیرنقدی داشته‌ایم، افزود: با بسیج خانواده بهزیستی حداقل 7000 بسته در یک سیستم منظم توزیع کردیم. 24 تیم اورژانش اجتماعی به مناطق سیل زده اعزام شد و به 2649 نفر خدمات‌رسانی کردند.

توکلی یادآور شد: از طرف سازمان بهزیستی معادل سه ماه مستمری در فروردین برای مددجویانی که در سیل آسیب دیدند، شارژ شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: در این ایام 21 مهدکودک فعال شده و 1280 کودک در مناطق آسیب‌زا خدمات دریافت می‌کنند. همچنین گروه‌های شادی و عروسکی نیز به این مناطق اعزام می‌شود.

وی گفت: خانوارهای تحت پوشش بهزیستی علاوه بر نیازهای عمومی، یک‌سری نیازهای خاص دارند و انتظار داریم این کمک‌ها ادامه پیدا کند.

۹۶۶ روستا در لرستان امدادرسانی شده است

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گفت: ۹۶۶ روستا در لرستان امدادرسانی شده است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، صارم رضایی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال‌احمر استان در روزهای سیلاب، بیان کرد: در جریان سیلاب اخیر که پنجم فروردین‌ماه ۱۳۹۸ رخ داد نیروهای عملیاتی جمعیت هلال‌احمر لرستان با تلاش جان‌سوز خدمتگزار مردم در مناطق سیل‌زده بوده‌اند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم نوع‌دوست و همیشه در صحنه لرستان، اظهار کرد: در قالب کمک‌های خودجوش مردمی و نیز نیروهای داوطلب در امر تفکیک و بسته‌بندی اقلام دوشادوش جمعیت هلال‌احمر یاری‌رسان مردم در مناطق سیل‌زده بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان در خصوص مدیریت بهتر در مخاطرات خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم در شرایط بحرانی، احساسی و هیجانی با قضایا برخورد نکنند و جهت ارائه بهینه خدمات، هماهنگی‌های لازم را با عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر به عمل آورند.

رضایی در خصوص اقلام توزیع شده در مناطق سیل‌زده ادامه داد: کمک‌های هلال‌احمر در قالب اقلام امدادی، چادر، پتو، پلاستیک، چراغ والور و ... اقلام غذایی شامل پک‌های 24 و 72 ساعته و یک‌ماهه) بسته‌های بهداشتی و ...در مناطق سیل‌زده توزیع شده است.

این مسئول با بیان اینکه یازده هزار و 59 دستگاه چادر در بین سیل‌زدگان توزیع شده استف گفت: از مجموع چادرهای توزیع شده، ۹۵۳۵ چادر امدادی و 1524 دستگاه چادر مسافرتی هستند.

وی افزود: تعداد 6767 دستگاه در شهرستان پل‌دختر با توجه به بیشترین میزان خسارت وارده، توزیع شده است، سپس در شهرستان‌های دلفان 990 دستگاه، کوهدشت 750 چادر، خرم‌آباد، الیگودرز، ازنا، الشتر، دورود و بروجرد به ترتیب بیشترین توزیع چادر انجام شده است.

رضایی در خصوص اسکان سیل‌زدگان بیان کرد: ۵۶ هزار و ۷۹۶ نفر اسکان داده شد که از مجموع ۳۳ هزار و ۳۴۵ نفر از اهالی شهرستان پل‌دختر در چادر اسکان داده شد تعداد ۵ هزار و ۵۲۰ نفر از مردم دلفان ۴۶۵۵ نفر درود اسکان داده‌ شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: در سیلاب اخیر درمجموع ۹۶۶ روستا امدادرسانی شده‌اند که به تفکیک شهرستان‌ها، دلفان ۲۰۱ روستا، پل‌دختر ۱۵۰، الشتر ۱۴۳ خرم‌آباد 137، کوهدشت 118 و نیز شماری در الیگودرز و بروجرد امدادرسانی صورت گرفته است.

رضایی تصریح کرد: از مجموع تعداد پتوی توزیع شده، 31 هزار و 206 تخته پتو در شهرستان پل‌دختر، دو هزار و 817 تخته پتو در شهرستان خرم‌آباد، دو هزار و 499 تخته پتو در شهرستان دلفان، دو هزار و 145 تخته در کوهدشت توزیع شده است. همچنین در شهرستان‌های دورود، ازنا، الیگودرز، بروجرد و الشتر بیشترین تعداد پتو توزیع شده است.

آخرین روند اسکان سیل‌زدگان لرستانی

مدیرکتابخانه‎های عمومی بروجرد خبر داد:

اجرای طرح پویش مهربانی در شهرستان

مدیرکتابخانه‎های عمومی بروجرد از اجرای طرح پویش مهربانی در شهرستان خبر داد.

داود پهلوان در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بهار مهربانی عنوان پویشی است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی شامل کتاب، اسباب‌بازی لوازم التحریر برای کودکان سیل زده است.

وی تصریح کرد: این اقدام در جهت امدادرسانی فرهنگی به سیل‌زدگان و به خصوص تأمین نیازهای روحی و روانی کودکان و نوجوانان آسیب دیده از سیل راه‌اندازی شده است.

مدیرکتابخانه‎های عمومی بروجرد خاطرنشان کرد: در بهبوهه اتفاقاتی مانند سیل و زلزله، گاهی بچه‌ها و روحیه لطیف آنها به کلی فراموش می‌شود.

پهلوان اضافه کرد: اعزام کتابداران، شاعران، نویسندگان، مربیان کتابخوانی در این مناطق و درگیرکردن کودکان با برنامه‌های فرهنگی، اقدامی ریشه‌ای و بسیار با ارزش است.

وی بیان کرد: به همان اندازه که تأمین خوراک و پوشاک برای کودکان سیل‌زده مهم است به همان اندازه تأمین نیازهای فرهنگی، روحی و روانی هم برای آنها ضروری و مهم است.

آسیب‎های روحی و روانی از عمده‎ترین مشکل سیل‎زدگان است

رئیس دانشگاه آیت ‎ الله العظمی بروجردی گفت: آسیب‎های روحی و روانی از عمد‎ترین مشکل سیل ‎ زدگان است.

دکتر حسن مروتی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: متاسفانه در سال‎های اخیر، کشور ایران با رویدادهای دلخراشی همچون بلاهای طبیعی مواجه شده است.

وی تصریح کرد: زلزله‎های استان کرمانشاه و اخیراً نیز سیلاب لرستان نمونه‎ای از این اتفاق‎های ناخوشایند است.

رئیس دانشگاه آیت ‎ الله العظمی بروجردی خاطرنشان کرد: موضوعی که بسیار اهمیت دارد، هجوم ضربتی و عقب نشینی زودهنگام رسانه‎ها در پرداختن به مسائل و مشکلات مردم آسیب دیده است.

مروتی اضافه کرد: نمونه آن، زلزله سال گذشته در منطقه سرپل ذهاب است. در ابتدای وقوع رویداد، اغلب رسانه‎ها به صورت ضربتی، هماهنگ و متمرکز از زوایای مختلف، مسائل را بازتاب دادند که همین امر موجب توجه اذهان عمومی و به ویژه مسئولین برای رفع مشکلات هموطنانی که با آن رویداد مواجه بودند، شد. اما پس از گذشت مدتی از رویداد، رسانه‎ها زودهنگام از پرداختن به موضوع، مسائل و مشکلات عقب نشینی کردند. این در حالی بود که معضلات به حالت نسبی حل شده بودند و به صورت غیر قابل اجتناب، مردم و مسئولین کشور، کمک رسانی برای تسریع حل مشکلات مردم این منطقه را کاهش دادند.

وی بیان کرد: بر این اساس، این تصور را داریم که نقش رسانه‎ها در بازتاب خبری سیلاب استان لرستان، قبل از حل مسائل و مشکلات کامل فروکش کند و بازگشت به حالت عادی زندگی هموطنان، کند شود. از این رو دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی، ستادی را تشکیل داده است که هدف آن شناسایی و حل آسیب‎هایی است که به سرعت قابل بازگشت نیست.

رئیس دانشگاه آیت ‎ الله العظمی بروجردی ادامه داد: عمده‎ترین مسائلی که وجود دارد، آسیب‎های روحی و روانی، آسیب‎های منازل مسکونی، و به ویژه آسیب‎ها به مزارع و باغات است.

مروتی اظهار کرد: شک نداریم که مسئولین کشور و استان تلاش خویش برای حل کامل این مسائل خواهند کرد، با این حال به سبب حجم بالای مشکلات، تمایل داریم در این امر به نهادهای مسئول، به صورت علمی، یاری رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: ستادی که در حال شکل ‎ گیری است، ستاد دانشگاهی کاهش آسیب‎های سیلاب لرستان نامگذاری شده است.

رئیس دانشگاه آیت ‎ الله العظمی بروجردی اضافه کرد: این ستاد متشکل از پنج کارگروه علمی شامل؛ کارگروه آسیب‎های فردی و اجتماعی، کارگروه فنی مهندسی، کارگروه کشاورزی، کارگروه بهداشت و سلامت و کارگروه حقوقی است.

مروتی بیان کرد: با فراخوانی که صورت گرفت، متخصصان انسان دوست زیادی شامل اساتید دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی و دانشگاه‎های استان‎های همجوار، فارغ التحصیلان ارشد و دکتری در رشته‎های مرتبط و کارشناسان دلسوز به این ستاد ملحق شدند.

وی ادامه داد: در این راستا، این دانشگاه، بستر لازم به منظور گردهمایی متخصصان، سازماندهی و برگزاری جلسات کارگروه‎ها به منظور شناسایی، اندیشه ورزی و ترمیم آسیب‎ها را هموار خواهد ساخت.

رئیس دانشگاه آیت ‎ الله العظمی بروجردی گفت: نقش این ستاد، کوتاه مدت نیست و برنامه ریزی‎ها برای حل مسائل، با تفکر و اندیشه گروهی صورت خواهد گرفت.

آخرین روند اسکان سیل‌زدگان لرستانی

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر