اعتقادی به حمایت مالی از تولیدکننده ندارم/ تنگناهای کلان تولید را برطرف کنیم


اعتقادی به حمایت مالی از تولیدکننده ندارم/ تنگناهای کلان تولید را برطرف کنیم

محجوب با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید تنگناهای کلان تولید را برطرف کنند، گفت: اعتقادی به حمایت های مالی از تولیدکننده ندارم بلکه معتقدم که باید در ابتدای سال واحدهای تولیدی بر اساس حساب شان تنخواه سرمایه در گردش دریافت کنند.

«علیرضا محجوب» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار رونق تولید گفت: مشکل تولید ما تقاضاست. تولید باید تقاضامحور باشد. وقتی تولید داخلی مظلوم و سرکوب می شود و مرتب از آن بدگویی می شود و تبلیغات بر آن سوار می شود، قاعدتا روز به روز محدود می شود.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما دو دستی قیمت های تولیدات تولیدکنندگان داخلی را کنترل می کنیم، از یک طرف می گوییم بازار رقابتی و آزاد است و از آن طرف نوبت تولید می شود بازار رقابتی و آزاد نیست و این تعارضات در کنار مشکلات اقتصادی و موضوعات فرهنگی و سیاسی باعث ایجاد مشکل برای تولید ما می شود.

محجوب بیان کرد: تنگناهای تولید در ابتدا کلان است و بعد این تنگناها خرد می شود، ما باید در مجلس و دولت تنگناهای کلان را حل کنیم و تنگناهای خرد را به خود تولیدکنندگان واگذار کنیم چرا که سطح تنگناهای کلان بسیار بزرگ تر از سطح تنگناهای خرد است، اگر اینها برداشته شود تولیدکننده خودش را با تنگناهای خرد یا تطبیق می دهد یا آنها را لمس می کند و یا سعی می کند آنها را برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه اعتقادی به حمایت های مالی از تولید داخلی ندارم، گفت: تا ما می گوییم از تولید حمایت شود می گویند به تولیدکننده و واحد تولیدی وام دهید. واحد تولیدی ما گداخانه نیست که ما به آن کمک کنیم، واحد تولیدی منبع تولید ثروت است نه منبع تولید گدایی یا تولید اعانه. ما واحد خدماتی یا جمع آوری اعانه درست نکرده ایم بلکه واحد تولیدی درست کردیم که ثروت تولید کند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: واحد تولیدی ما چه برای آنها که کار می کنند و چه برای آنان که سهامدار هستند و چه برای کشور باید تولید ثروت کند. شیوه ای که در حال حاضر ایجاد شده است، این است که باید به این واحدها اعانه داده شود و انتظار این است که دولت به آنها اعانه اختصاصی دهد و مجلس به عنوان جایی که تخصیص اعانه می دهد، تلقی می شود در صورتی که این فکر و این نگاه اشتباه است.

وی گفت: هر جا ما به اشتغال کمک مالی کرده ایم آن اشتغال بر باد رفته است، هر جا خواسته ایم تولید را با کمک مالی سر پا نگاه داریم آن واحد تولیدی از بین رفته است، واحد تولیدی ما باید بتواند در ابتدای هر سال از بانک به طور معقول بر اساس حساب تنخواه سرمایه در گردش دریافت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: به خاطر اینکه ما در بازار پول وارد می کنیم و 190 هزار میلیارد تومان به دولت اجازه می دهیم اوراق مشارکت، عرضه و سکوک منتشر کن ددیگر برای بانک ها مدانی نمی گذداریم که به تولیدکنده کمک کند و با این روش نرخ پول را بالا می بریم و این پول با آن نرخ به درد واحد تولیدای نمی خورد که آن را جذب کند در نتیجه کل اقتصاد را تکان می دهد./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس