پرداخت خسارت شهروندان سیل زده گنبد از هفته آینده آغاز می شود


پرداخت خسارت شهروندان سیل زده گنبد از هفته آینده آغاز می شود

گنبدکاووس - ایرنا - شهردار گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: بر اساس قول شرکت بیمه طرف قرارداد شهرداری، پرداخت خسارت به واحدهای مسکونی و اثاثیه منزل شهروندان آسیب دیدگان سیل اخیر، از هفته آینده آغاز می شود.

منصور طعنه گنبدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بارش های سیل آسا در روزهای پایانی سال گذشته که منجر به طغیان دو رودخانه چهل چای و گرگانرود در دو بخش جنوبی و شمالی گنبدکاووس شد، 3300 واحد مسکونی این شهر دچار خسارت شدند.
وی اضافه کرد: از مجموع واحدهای مسکونی خسارت دیده این شهر تا الان ارزیابی ریالی 2700 واحد آن به پایان رسیده و بقیه واحدهای نیز تا چند روز آینده انجام می شود.
طعنه گنبدی گفت: با پایان یافتن ارزیابی واحدهای آسیب دیده ناشی از بارش های روزهای پایانی سال گذشته در این شهر، پرداخت خسارت به شهروندان گنبدی آغاز می شود.
شهردار گنبدکاووس یادآور شد: این شهرداری در قراردادی به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال با یک شرکت بیمه، 26 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری شهر را تحت پوشش بیمه حوادث قرار داده بود که سقف پوشش بیمه برای هر واحد 160 میلیون ریال است که 100 میلیون ریال آن برای ابنیه و ساختمان و 60 میلیون ریال نیز برای اسباب و اثاثیه است.
وی گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر گنبدکاووس و با هدف کمک و همراهی با شهروندان سیل زده، هزینه صدور پروانه ساختمانی برای واحدهای مسکونی که براساس نظر کارشناسان تخریبی اعلام شده، تا 100 متر مربع رایگان است.
طعنه گنبدی افزود: براساس اطلاعات اولیه و ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل تاکنون 100 واحد مسکونی تخریبی گزارش شده است.
وی همچنین اعلام کرد: براساس ارزیابی های انجام شده آبگرفتگی و سیل روزهای پایانی سال گذشته در گنبدکاووس مجموعا 1800 میلیارد ریال خسارت فقط به تاسیسات شهری از جمله جداول و کانال های هدایت آب های سطحی، آسفالت و زیرسازی معابر اصلی و فرعی و بوستان ها و دیگر تاسیسات شهری وارد شده است.
شهردار گنبدکاووس از اعزام پنج نیروی خدماتی این شهرداری به شهر آق قلا برای کمک به جمع آوری گل و لای و شستشوی معابر این شهر از روز پنجشنبه هفته گذشته خبر داد و گفت: یک دستگاه پمپ 6 اینچ نیز دراختیار شهرداری گمیشان برای تخلیه آب ناشی از سیل قرار داده شده است.
شهر گنبدکاووس با افزون بر165 هزار نفر جمعیت و 28 کیلومتر مربع وسعت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.
/3039/1860

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط