آخرین وضعیت سیل در خراسان رضوی تشریح شد


آخرین وضعیت سیل در خراسان رضوی تشریح شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در پی بارندگیهای شدید اخیر و سیل ناشی از آن هم اینک آب 24 روستا و جریان برق شش روستا در این استان قطع و 26 جاده روستایی بسته است.

حجتعلی شایانفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج روستا از مناطق دچار قطعی برق در شهرستان بردسکن و یک روستا در شهرستان کلات واقع است.
وی ادامه داد: شبکه آب روستایی 24 روستا نیز مختل شده که پنج مورد آن در شهرستان کلات، 11 روستا در شهرستان سرخس، چهار روستا در شهرستان بردسکن و چهار روستا هم در شهرستان نیشابور قرار دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: شبکه آبرسانی هفت شهر نیز در این استان بر اثر سیلاب خسارت دید که بردسکن، شهرآباد، انابد، کلات، گلمکان و بجستان از آن جمله هستند. با این وجود آبرسانی هم اینک در این مناطق برقرار است.
وی افزود: همچنین چهار جاده بین شهری شامل کلات - درگز، بردسکن - عشق آباد، رباط - کدکن و بردسکن - شهرآباد هم اینک بر اثر سیلاب و بارش شدید باران بسته هستند.
شایانفر ادامه داد: دو روستا در شهرستانهای سرخس و بردسکن نیز با هدف اقدامات پیشگیرانه تخلیه شده اند. این روستا شامل صیف آباد در بردسکن و صمدآباد در سرخس هستند.
وی گفت: همچنین تعدادی از خانوارهای در معرض خطر سیل از روستاهای شورآباد در شهرستان خلیل آباد، ابراهیم آباد در شهرستان بجستان، چاله زرد در شهرستان سرخس و محمدآباد در شهرستان بردسکن اسکان اضطراری یافته اند که در مجموع هزار و 150 خانوار می شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: هم اینک بارش باران در شهرستانهای بردسکن، کلات، سرخس و درگز پایان یافته و مشکل خاصی در سطح استان وجود ندارد. سامانه بارشی در حال خروج از خراسان رضوی است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی سامانه بارشی که از شنبه گذشته سبب بارشهای سیل آسا در این استان شد تا عصر امروز از خراسان رضوی خارج می شود.
3027/1858

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...