شرکت قاری ایرانی در مسابقات بین المللی قرآن مالزی


شرکت قاری ایرانی در مسابقات بین المللی قرآن مالزی

تهران - ایرنا - شصت و یکمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن مالزی با حضور نمایندگان 25 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در مرکز تجارت بین المللی پوترا در کوالالامپور در دو بخش زنان و مردان در حال برگزاری است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، قرار است «هادی موحد امین» نماینده ایران در این دور از مسابقات بین المللی مالزی ، روز پنجشنبه 29 فروردین ماه در مرکز همایشی کی ال سی سی کوالالامپور تلاوت داشته باشد.
موحد امین برنده سال گذشته مسابقات بین المللی قرآن کریم کرواسی در رشته قرائت بوده که احمد ابوالقاسمی مربی وی بوده است.
براساس گزارش مجریان این گردهمایی بین المللی، 25 قاری مرد و 23 نفر حافظ مرد از 25 کشور مختلف اسلامی از سراسر جهان دراین دور از مسابقات شرکت کرده اند.
براساس گزارش برگزار کنندگان، این دور از مسابقات که در روزهای 15 تا 20 آوریل ( 26 تا 31 فروردین ) در مالزی برگزاری می شود تعدادی از قاریان و حافظان زن نیز از کشور میزبان و دیگر کشورها در این مسابقات حضور دارند.
مسابقات بین المللی قرائت و حفظ قرآن کریم مالزی به عنوان با سابقه ترین مسابقات قرآنی بوده که از 1961 تاکنون هرسال دراین کشور برگزار شده ، اما ایران تاکنون در رشته قرائت این مسابقات شرکت کرده است.
شصتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم مالزی در روزهای 17 تا 22 اردیبهشت ماه سال گذشته در کوالالامپور با حضور مختار دهقان قاری اعزامی ایران و قاریان و حافظان از 56 کشور برگزار شد.
مختار دهقان قاری مشهدی در مسابقات سال گذشته توانست جایگاه دوم این مسابقات را کسب کند و قاری میزبان رتبه نخست را از آن خود ساخت.
آساق**1599**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد