تحقیق درباره تقلب احتمالی آلایندگی در مرسدس GLK


تحقیق درباره تقلب احتمالی آلایندگی در مرسدس GLK

حداقل 60 هزار دستگاه مرسدس بنز GLK به خاطر بررسی احتمال نصب نرم‌افزار تقلب آلایندگی در آلمان بازرسی خواهند شد. مقامات آلمانی تمرکز ویژه‌ای روی مدل‌های GLK 220 CDI تولید شده بین سال‌های 2012 تا 2015 خواهند داشت و دلیل آن نیز انجام تست‌هایی است که نشان داده تنها زمانی که عملکرد معینی فعال شده... The post تحقیق درباره تقلب احتمالی آلایندگی در...

حداقل 60 هزار دستگاه مرسدس بنز GLK به خاطر بررسی احتمال نصب نرم‌افزار تقلب آلایندگی در آلمان بازرسی خواهند شد.

تحقیق درباره تقلب احتمالی آلایندگی در مرسدس GLK
مقامات آلمانی تمرکز ویژه‌ای روی مدل‌های GLK 220 CDI تولید شده بین سال‌های 2012 تا 2015 خواهند داشت و دلیل آن نیز انجام تست‌هایی است که نشان داده تنها زمانی که عملکرد معینی فعال شده باشد آلایندگی این مدل در حد استاندارد بوده است.

تحقیق درباره تقلب احتمالی آلایندگی در مرسدس GLK
ظاهراً این عملکرد بعدها در زمان به‌روزرسانی انجام شده توسط مرسدس حذف شده است. یکی از سخنگویان دایملر خاطرنشان ساخته شرکت در حال حاضر اقدام به بررسی اسناد و مدارک کرده و همکاری کاملی با اداره‌ی KBA آلمان دارد. این سخنگو همچنین اضافه کرده مرسدس همکاری کاملی با KBA و وزارت حمل‌ونقل آلمان داشته است. این برند قبلاً مجبور شده بود به منظور به‌روزرسانی نرم‌افزار پیشرانه جهت کاهش آلایندگی NOx حدود 3 میلیون خودرو را فراخوان کند.

سخنگوی دایملر گفته است:

این ادعا که ما خواسته‌ایم چیزی را پنهان کنیم نادرست است.

البته دستور یاد شده جهت فراخوان 3 میلیون خودرویی که آلایندگی اضافی داشته‌اند پس از رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن و اعتراف به تقلب در تست‌های آلایندگی انجام شده است.

تحقیق درباره تقلب احتمالی آلایندگی در مرسدس GLK
رگلاتورهای ضد انحصار اتحادیه اروپا چند هفته‌ی پیش اتهاماتی را به دایملر، فولکس و BMW مبنی بر تبانی در عدم استفاده از تکنولوژی‌های نوین کاهش آلایندگی وارد کرده‌اند. موضوع عجیب اینکه خود دایملر درباره‌ی این اتفاق به مقامات اروپایی گزارش داده بود. ب‌ام‌و هم ادعا کرده هیچ‌گونه دست‌کاری غیرقانونی در سیستم کنترل آلایندگی محصولاتش انجام نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403