معرفی کانسپت فورد ترانزیت اسمارت انرژی الکتریک


معرفی کانسپت فورد ترانزیت اسمارت انرژی الکتریک

فورد اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد ون کاملاً جدید ترانزیت الکتریکی را در سال 2021 عرضه خواهد کرد. این خودروساز آمریکایی در یک رویداد خودرویی در آمستردام هلند دو ترانزیت الکتریکی را به نمایش گذاشته که یکی از آن‌ها نمونه‌ای دارای پوشش‌های استتاری بدنه بوده و دیگری نیز همین ترانزیت تمام الکتریکی اسمارت انرژی... The post معرفی کانسپت فورد ترانزیت...

فورد اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد ون کاملاً جدید ترانزیت الکتریکی را در سال 2021 عرضه خواهد کرد.

معرفی کانسپت فورد ترانزیت اسمارت انرژی الکتریک
این خودروساز آمریکایی در یک رویداد خودرویی در آمستردام هلند دو ترانزیت الکتریکی را به نمایش گذاشته که یکی از آن‌ها نمونه‌ای دارای پوشش‌های استتاری بدنه بوده و دیگری نیز همین ترانزیت تمام الکتریکی اسمارت انرژی کانسپت است.

معرفی کانسپت فورد ترانزیت اسمارت انرژی الکتریک
فورد جزئیات زیادی از این کانسپت را منتشر نکرده اما می‌دانیم که ترانزیت اسمارت انرژی چیزی بیشتر از یک طرح مطالعاتی بوده و از تکنولوژی‌هایی استفاده کرده که می‌تواند برد خودروهای الکتریکی شده‌ی آتی را به حداکثر برساند.

معرفی کانسپت فورد ترانزیت اسمارت انرژی الکتریک
فورد مینی باس 10 نفره ی خود را برای نمایش سخت‌ترین چالش‌های افزایش محدوده حرکتی خودروها انتخاب کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد سیستم گرمایی سنتی می‌تواند در آب‌وهوای سرد تا 50 درصد برد خودرویی الکتریکی را کاهش دهد و این تأثیر در مینی باس ها چشمگیرتر است. دلیل این امر نیاز به انرژی بیشتری به منظور ایجاد دمای مناسب است درحالی‌که خودروهای شخصی انرژی کمتری نیاز دارند.

معرفی کانسپت فورد ترانزیت اسمارت انرژی الکتریک
ترانزیت اسمارت انرژی الکتریک برای حل این چالش از خلاقیت‌های کاهش مصرف انرژی جدیدی سود می‌برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پانل‌های خورشیدی و سیستم‌های ریکاوری گرمای قوای محرکه اشاره کرد. برای مثال پمپ گرمایی خلاقانه‌ی فورد گرمای هدر رفته از قطعات پیشرانه را بکار می‌گیرد و هوای بیرونی با این گرما به داخل کابین فرستاده می‌شود که این امر باعث می‌شود مصرف انرژی سیستم گرمایی تا 65 درصد کاهش یابد.


فورد می‌گوید این میزان صرفه‌جویی یعنی افزایش 20 درصدی محدوده حرکتی! کانسپت یاد شده همچنین به 6 پانل خورشیدی روی سقف مجهز شده و این پانل‌ها می‌توانند یک باتری 12 ولتی را برای نیرو بخشی به گرم‌کن صندلی، نورپردازی کابین و سیستم‌های الکتریکی شارژ کنند. از دیگر موارد می‌توان به شیشه‌های مخصوص و همچنین کف و سقف ایزوله شده‌ای اشاره کرد که اتلاف گرمای کابین را به حداقل می‌رسانند.
این خودرو که توسط مرکز فنی فورد آلمان توسعه یافته از شاسی ترانزیت و همان تکنولوژی باتری الکتریکی خودروی تجاری استریت اسکوتر XL استفاده می‌کند. برد این کانسپت با شارژ 4 ساعته حدود 150 کیلومتر اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی