6 هزار میلیارد ریال خسارت سیل به استان چهارمحال وبختیاری


6 هزار میلیارد ریال خسارت سیل به استان چهارمحال وبختیاری

طبق اعلام استاندار چهارمحال وبختیاری 6 هزارمیلیارد ریال کل خسارت وارد شده می باشد که 2 هزار و 380 میلیارد ریال به بخش کشاورزی، 2 هزار و 490 میلیارد ریال به حوزه زیرساخت و یکهزار و 120 میلیارد ریال به مسکن شهری و روستایی وارد شد.

دربخش کشاورزی ۱۴ هزار هکتار از اراضی بخش کشاورزی دچار خسارت شد که شش هزار و ۵۰۰ هکتار با خسارت ۱۰۰ درصد و مابقی ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت ۱۰۶ میلیارد تومان، چهار هزار و ۱۴۰ هکتار از باغات با ۲۵ میلیارد تومان، تلفات دام ۵۲۰ راس، زیرساختی ۷۴۰ مورد با خسارت برآورد شده ۱۱۲ میلیارد تومان و پرورش ماهی با ۲۰ میلیارد تومان خسارت گزارش شد.

در بخش راهها سیلاب های فروردین ماه یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال خسارت به جاده ها، پل ها و زیرساخت های حمل و نقل جاده ای استان وارد کرد ودردر پی وقوع سیلاب های اخیر در استان ۸۰۰ کیلومتر از راه های استان دچار خسارت، رانش، از بین رفتن شانه و خسارت شد

در بخش گاز سیل اخیر افزون بر ۱۵۵میلیارد ریال به زیرساخت های خطوط انتقال، تغذیه و توزیع گاز استان خسارت وارد شد و ۲هزار و ۳۰۰متر از خطوط انتقال گاز که در معرض رانش زمین و فرسایش خاک قرار داشت، دچار آسیب شد. در پی سیلاب اخیر، افزون بر ۳۷ میلیارد و۷۵۰ میلیون ریال به حوزه معدن و واحدهای صنعتی خسارت وارد شدودر پی سیلاب های اخیر، ۲هزار و ۳۰۰متر از خطوط انتقال گاز که در معرض رانش زمین و فرسایش خاک قرار داشت، دچار آسیب شده است.

اسیبهای فراوانی به همه بخشهای اعم از صنعت، کشاورزی مسکن وغیره وارد شده است

درفضای کنونی باید از بحثهای حاشیه ای پرهیز نمود و به تقویت همدلی میان مسئولین ومردم پرداخت.

باید مسئولین استانی با برنامه ریزی دقیق تر آسیبهای سیل اخیر را جبران و هم درجهت پیشگیری از آسیب ها به زیرساختها حرکت کرد واین طور نباشد که مردم تا ابری به آسمان آمد استرس این را داشته باشند که ممکن است این باران باعث خرابی ساختمانی یا جاده ای شود.

دربارش های اخیر مکانهای خطر شناسایی شده است و مسئولین میتوانند با برنامه ریزی وگرفتن اعتبار بیشتر نسبت به پیشگیری از حادثه اقدام نمایند.

به امید آن روز

۴۶

کد خبر 1250307

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان