آمریکا به دنبال ناتوی عربی عبری علیه ایران است/این طرح جدی نیست


آمریکا به دنبال ناتوی عربی عبری علیه ایران است/این طرح جدی نیست

هانی زاده با اشاره به مخالفت چند کشور عربی با طرح ناتوی عربی گفت: آمریکا می کوشد ناتوی عربی عبری علیه ایران راه اندازی کند که موفق نخواهد شد.

«حسن هانی زاده» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص خروج مصر از ناتوی عربی گفت: ناتوی عربی از مدت ها پیش از سوی «دونالد ترامپ» و «محمد بن سلمان» مطرح شده و هدف آن این است که به یک ناتوی عربی و عبری تبدیل شود و اسرائیل هم به آن بپیوندد.

کارشناس مسائل منطقه با اظهار این که تاکنون زمینه لازم برای تشکیل ناتوی عربی محیا نشده است، افزود: عمان، مصر، قطر و برخی از کشورهای عرب با آن مخالفت کرده اند.

وی با یادآوری این نکته که علیرغم فشارهای زیاد آمریکا تا کنون این اتحادیه شکل نگرفته است، خاطرنشان کرد: دلیل این امر این است که ظرفیت نظامی کشورهای عرب منطقه مثل 6 کشور عضو شورای خلیج فارس برای پیوستن به این اتحادیه نظامی محدود است و تنها مصر است که به دلیل جمعیت بالا و ارتش قدرتمند می تواند ناتوی عربی را مدیریت کند.

آمریکا به دنبال ناتوی عربی عبری علیه ایران است/این طرح جدی نیست

هانی زاده عنوان کرد: تلاش آمریکا این است که عربستان مدیریت ناتوی عربی را برعهده بگیرند اما قطر با این مساله مخالف است زیرا آمریکا قصد دارد به تدریج اسرائیل را وارد این اتحادیه کند و تقابل عربی و عبری علیه ایران ایجاد شود.

کارشناس سیاست خارجی در پایان تصریح کرد: به نظر من تشکیل ناتوی عربی خیلی جدی نیست و اگر هم شکل بگیرد در حد کشورهای عضو شورای خلیج فارس باقی خواهد ماند کشورهای دیگر تمایلی به شرکت در آن نشان نمی دهند./

پایان پیام/281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک