رقیب جمهوری‌خواه ترامپ در انتخابات 2020 کیست؟


رقیب جمهوری‌خواه ترامپ در انتخابات 2020 کیست؟

یک سیاستمدار جمهوری‌خواه اعلام کرد در رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال 2020 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و جمهوری‌خواه آمریکا را به چالش می‌کشد.

به گزارش مشرق، در حالی که کاخ سفید اکنون میزبان رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه است، بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) یک سیاستمدار جمهوری‌خواه اعلام کرد که برای نامزدی این حزب در انتخابات سال ۲۰۲۰ با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی رقابت خواهد کرد.

«ویلیام ولد» فرماندار سابق ایالت «ماساچوست» آمریکا و از منتقدان ترامپ است که از چندی پیش هم گفته بود که ممکن است در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود.

بیشتر بخوانید:

نامزد جدید انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مشخص شد

به نوشته پایگاه «هیل»، او در بیانیه‌ای، با اعلام رسمی نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۰، گفته است: «در این دوران نزاع‌های مداوم سیاسی که هر دو حزب مشغول نبرد برای "پیروزی به هر قیمت" هستند، کسی به صدای مردم آمریکا گوش نمی‌کند و ملت ما رنج می‌برد.»

نامزدی ولد در حالی صورت گرفته که مراکز افکارسنجی در آمریکا تقریباً هیچ شانسی برای پیروزی او در انتخابات قائل نیستند. بر اساس نظرسنجی مؤسسه «گالوپ»، ۸۹ درصد از طرفداران حزب جمهوری‌خواه در آمریکا به ترامپ دید مثبتی دارند.

علاوه بر ولد، حلقه موسوم به «هرگز ترامپ» در حزب جمهوری‌خواه هم که تحت رهبری «بیل کریستول» سیاستمدار محافظه‌کار آمریکایی قرار دارد، جلساتی را برای نامزدی فردی به عنوان رقیب ترامپ برگزار کرده‌اند، هرچند هنوز نتیجه این جلسات مشخص نیست و بعید هم هست که ولد نامزد آن‌ها باشد.

هیل نوشته است که تیم انتخاباتی ترامپ با به کارگیری گروهی از مشاوران، در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که کمیته مرکزی حزب در گردهمایی نهایی در مورد انتخابات ۲۰۲۰، بدون چالش خاصی ترامپ را به عنوان نماینده حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ابتدا دو حزب رقابت‌های مقدماتی را برای شناخت نامزد نهایی خود برگزار می‌کنند و سپس یک نفر از هر حزب در رقابت پایانی شرکت می‌کند. با این وجود، رئیس‌جمهور مستقر به ندرت توسط هم‌حزبی‌هایش به چالش کشیده می‌شود.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج