آکسارای استانبول، پاتوق ایرانیان


آکسارای استانبول، پاتوق ایرانیان

پاتوق ایرانیان نام دیگر منطقه آکسارای استانبول می‌باشد، آکسارای استانبول نامی آشنا برای مسافران و گردشگران می‌باشد، علت آن هم وجود مراکز عمده فروشی پوشاک، کیف، کفش و پارچه در این منطقه می‌باشد. آکسارای یکی از بهترین مراکز خرید ترکیه و مراکز خرید ارزان در ترکیه می‌باشد. قیمت‌ها در این محله نسبت سایر مناطق و مراکز خرید در استانبول به ویژه میدان...

پاتوق ایرانیان نام دیگر منطقه آکسارای استانبول می‌باشد، آکسارای استانبول نامی آشنا برای مسافران و گردشگران می‌باشد، علت آن هم وجود مراکز عمده فروشی پوشاک، کیف، کفش و پارچه در این منطقه می‌باشد. آکسارای یکی از بهترین مراکز خرید ترکیه و مراکز خرید ارزان در ترکیه می‌باشد. قیمت‌ها در این محله نسبت سایر مناطق و مراکز خرید در استانبول به ویژه میدان تکسیم ارزانتر می‌باشد.

آکسارای استانبول، پاتوق ایرانیانآکسارای در یک نگاه:
این محله در قرن ۱۵ میلادی توسط مهاجرانی که به دستور و اجبار سلطان محمد محمد دوم به این منطقه کوچانده شدند، بناگردید. بافت قدیمی این منطقه جزء قدیمی‌ترین مناطق استانبول به شمار می‌آید، بطوریکه کوچه و پس کوچه‌های این منطقه زبانزد خاص عام می‌باشد. آکسارای دارای ظاهر مدرن است، با بسیاری از هتل‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، این محله جزء مناطق تجاری استانبول شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر با احداث و فعال شدن مراکز متعدد خرید به یکی از محبوبترین محله‌های استانبول تبدیل شده است که برای بسیاری از گردشگران و مسافران جذاب و سرگرم کننده می‌باشد.

آکسارای Aksaray در زبان ترکی به معنای "کاخ سفید" می‌باشد

آکسارای استانبول، پاتوق ایرانیانمراکز خرید آکسارای:
آکسارای با توجه به مراکز خرید و قیمت‌های مناسب در بین مسافران و گردشگران بسیار معروف و محبوب می‌باشد. از جمله مراکز معروف این محله را می‌توان: سلطان احمد، مرکز خرید فروم استانبول، اولیویوم و هیستوریا نام برد که جزء بهترین مراکز خرید کیف و کفش، پوشاک، پارچه می‌باشد.

اگر به دنبال خرید ارزان در ترکیه می‌باشید بدون تردید یک سر هم به منطقه آکسارای شهر استانبول بزنید

بازار زیرزمینی را فراموش نکنید:
یکی از بزرگترین بازار‌های این شهر " بازار بزرگ زیرزمینی آکسارای" است. این بازار بیش از ۴۰ سال است که مورد توجه گردشگران و مسافران می‌باشد. در این بازار مغازه‌های زیادی وجود دارد که در امر فروش پوشاک فعالیت می‌کنند. در این بازار معمولا مارک‌های معروف اجناس اورجینال خود را نمی‌فروشند به همین دلیل افراد بیشتر به دنبال اجناسی با قیمت مناسب هستند.

چانه زنی در فروشگاه‌های منطقه آکسارای امری طبیعی می‌باشد

آکسارای استانبول، پاتوق ایرانیانامنیت در محله آکسارای:
آکسارای Aksaray بین دو حوزه پلیسی، فاتیح و امینونو است. محله آکسارای به دلیل تجاری بودن در این چندسال تغییرات زیادی کرده است و از سوی دیگر بخاطر نزدیکی به جاذبه‌های تاریخی قطعا از امنیت خوبی برخوردار می‌باشد.

آکسارای استانبول، پاتوق ایرانیان

هتل‌ها در محله آکسارای:
اقامت در این محله بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال خرید می‌باشند. بیشتر هتل‌های این منطقه ۳ ستاره می‌باشند، به همین غلت خانواده‌ها کمتر در این محله اقدام به رزرو و اقامت در هتل می‌کنند.

آکسارای استانبول، پاتوق ایرانیان

جاذبه‌های تاریخی:
آکسارای به علت واقع شدن در محله‌های تاریخی و قدیمی استانبول، جاذبهه‌ای مهم و تاریخی را در نزدیکی خود دارد که می‌تواند مراکزی مانند: میدان سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد را نام برد.

آکسارای استانبول، پاتوق ایرانیان

حمل و نقل در آکسارای:
این محله دارای خطوط اتوبوسرانی، تراموا و مترو می‌باشد. نقشه‌های حمل و نقل نشان می‌دهد که ارتباط بین ایستگاه تراموا یوسف پاشا و ایستگاه مترو آکسارای با یک پیاده روی در حدود ۳۵۰ متر میسر میباشد.

فاصله این خیابان تا میدان تکسیم بوسیله اتوبوس ۱۰ دقیقه میباشد

راه‌های دسترسی به میدان تکسیم:
به وسیله ون‌های زرد رنگ:
به چهار راه آکسارای آمده و از کنار پل روگذر به سمت شمال (بلوار آتاتورک) حرکت کنید.

استفاده از مترو:
از خیابان لالعلی به صورت پیاده به خیابان شاهزاده باشی رفته و آنجا سوار خط متروی تاکسیم شوید. (کارت بلیط مترو تهیه کنید)

تراموا:
در چهارراه آکسارای، سوار تراموای کاباتاش شده و در ایستگاه آخر پیاده شوید. از آنجا خط کاباتاش به میدان تاکسیم وجود دارد. از پله‌های مترو پایین رفته و سوار خط میدان تاکسیم شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان