برخی مدیران استانی سیاست های دولت را دنبال نمی کنند


برخی مدیران استانی سیاست های دولت را دنبال نمی کنند

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری که فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هست در سفر یک روزه به این استان تاکید کرد که در دستگاه های دولتی استان ها...

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری که فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هست در سفر یک روزه به این استان تاکید کرد که در دستگاه های دولتی استان ها و مناطق مسائلی را مشاهده می کنیم که اصلا در دولت وجود ندارد.
وی تصریح کرد : کشور در شرایطی نیست که کسی املاک و تجهیزات خود را مخفی یا دریغ کند ضمن آنکه تجهیزات و فضاهای موجود متعلق به کشور است و پول این اداره، آن دانشگاه ، این وزارتخانه و آن دستگاه نیست.
ستاری در نشست بررسی مصوبات و موانع پیش روی طرح های اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد آینده صنعت از آن شرکت های دانش بنیان است و شرکت های دانش بنیان نیز باید از دل پارک های علم و فناوری بیرون بیایند.
وی ادامه داد: دانشگاه ها و پژوهشکده ها باید برای حل مشکلات استان وارد میدان شده و تولید دانش کنند اما وظیفه ارایه محصول را ندارند و باید برای این کار شرکت های خصوصی و دانش بنیان تاسیس شوند.
ستاری با بیان اینکه شرکت ها باید در پارک های علم و فناوری ایجاد شوند گفت:برای اینکه فضای استان به این سمت برود باید محیط و زیرساخت برای مراکز رشد و پارک علم و فناوری فراهم شود. برای اینکه پارک علم و فناوری توانمندی ایجاد بشود باید امکانات استان متمرکز شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکلات پارک علم و فناوری استان از جمله تامین فضای فیزیکی تصریح کرد: برای ساخت پارک علم و فناوری نمی توان از صفر شروع کرد و به جای دوباره کاری، باید فضا ها و زیر ساخت های بی استفاده دانشگاه آزاد و پیام نور که جز امکانات دولتی هم هست را به پارک علم و فناوری واگذار کنند.
وی به مقاومت دانشگاه پیام نور برای عدم واگذاری سوله ای که در نشست های گذشته اقتصاد مقاومتی قرار بوده به پارک واگذار شود نیز واکنش نشان داد و گفت: در دستگاه های دولتی استان ها و مناطق مسائلی را مشاهده می کنیم که اصلا در دولت وجود ندارد.
ستاری تاکید کرد: کشور در شرایطی نیست که کسی املاک و تجهیزات خود را مخفی یا دریغ کند ضمن آنکه تجهیزات و فضاهای موجود متعلق به کشور است و پول این اداره، آن دانشگاه ، این وزارتخانه و آن دستگاه نیست.
وی با بیان اینکه اگر اداره ای از واگذاری ترس دارد می تواند امکانات خود را برای مدت زمان مشخصی در اختیار سایر بحش ها بگذارد ادامه داد: تمامی امکانات موجود متعلق به این مملکت است و باید همه با هم و در کنار هم فعالیت کنند.
ستاری تاکید کرد:بخش دولتی موظف است امکانات خود را در اختیار بخش خصوصی متکی به منابع انسانی بگذارد.
معاون رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد پس از شکل گیری پارک علم و فناوری قدرتمند موضوع دیگری که می تواند عامل تقویت اقتصاد دانش بنیان شود سنخیت و همخوانی طرح ها با زیست بوم و اکوسیستم استان است که در این استان شامل گیاهان دارویی، گردشگری و فناوری اطلاعات است.
وی تاکید کرد :برای کمک به شکل گیری چنین شرکت های دانش بنیان تنها مسائل مالی مطرح نیست و اقدامات فرهنگی مانند ایجاد جایگاه برای کارآفرینان ، ارزش آفرینی برای اشتغال خصوصی در برابر اشتغال دولتی، ایجاد بازار و حمایت از کسب و کارهای کوچک می تواند منجر به توسعه شود.
9929/1662
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو