تجار برای صادرات به عراق به پایانه مرزی شلمچه مراجعه کنند


تجار برای صادرات به عراق به پایانه مرزی شلمچه مراجعه کنند

غلامعباس بهرامی نیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 2 مسیر شریانی بستان- چذابه و اهواز- آبادان مسدود هستند .وی تصریح کرد:...

غلامعباس بهرامی نیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 2 مسیر شریانی بستان- چذابه و اهواز- آبادان مسدود هستند .
وی تصریح کرد: ظرفیت لازم برای تردد افراد و صادرات کالا از پایانه مرزی شلمچه ایجاد شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین با اشاره اینکه تعداد 26 مسیر روستایی استان درگیر سیلاب هستند، بیان داشت: اما توانسته ایم مسیر چهار روستای مزرعه، شیبان، آهودشت و شوش-فکه را بازگشایی کنیم.
وی یادآور شد: تلاش های نیروهای راهداری با همکاری پلیس راه برای بازگشایی دیگر مسیرها و یا جلوگیری از مسدود شدن جاده های بیشتر ادامه دارد.
بهرامی نیا باز شدن مسیرهای مسدود شده را منوط به کاهش سطح آب عنوان کرد و افزود: با این وجود برخی از جاده های شهرستان شادگان درگیر سیلاب شده اند و احتمال دارد با بالا آمدن آب در این شهرستان برخی از مسیرها مسدود شوند.

*6 هزار میلیارد ریال خسارت سیلاب به جاده ها و ابنیه
این عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه میزان خسارت به جاده های استان همچنان در مراحل اولیه است، گفت: این بررسی ها نشان می دهند که تا کنون سیلاب 6 هزار و 40 میلیارد ریال به جاده ، ابنیه و پل های استان خسارت وارد کرده است.
وی تاکید کرد: میزان قطعی این خسارت ها زمانی مشخص می شود که سطح آب در مسیرها روستایی و برخی از جاده های شریانی کاهش پیدا کند.
بر اساس این گزارش، ستاد مدیریت بحران استان خسارت وارده ناشی از سیلاب اخیر به خوزستان را تاکنون 83 هزار و 497 میلیارد ریال اعلام کرده است.
این خسارات در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی ( زراعی، باغی، دام و طیور، ساختمان و تاسیسات)، واحدهای مسکونی( بازسازی، تعمیری، لوازم خانگی معیشتی، تجاری)، ماشین آلات سبک و سنگین، عشایر، راه های ارتباطی، راه آهن، معابر شهری، آب شهری و روستایی، تاسیسات آب و فاضلاب، تاسیسات شبکه برق، تاسیسات زیربنایی گاز بوده است.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.
خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده ، 56 محور ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد.
9931/6002
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !