کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلم


کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلم

شفقنا- آتش‌سوزی شدید در کلیسای نوتردام شهر پاریس، پایتخت فرانسه. به گزارش شفقنا، رئیس جمهور و نخست وزیر فرانسه در محل حادثه حاضر شدند. گفته می‌شود آتش سوزی با ترمیم اخیر کلیسا ارتباط دارد. حادثه 18:50 بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی رخ داد. پلیس فرانسه گفته تاکنون این سانحه تلفاتی نداشته است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود […]

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلم

شفقنا- آتش‌سوزی شدید در کلیسای نوتردام شهر پاریس، پایتخت فرانسه.

به گزارش شفقنا، رئیس جمهور و نخست وزیر فرانسه در محل حادثه حاضر شدند.

گفته می‌شود آتش سوزی با ترمیم اخیر کلیسا ارتباط دارد.

حادثه ۱۸:۵۰ بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی رخ داد.

پلیس فرانسه گفته تاکنون این سانحه تلفاتی نداشته است.

این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در منطقه چهارم در مرکز پاریس واقع شده‌است. نماد ملی-مذهبی فرانسه هر سال ۱۳ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

واکنش رئیس جمهور فرانسه به آتش‌سوزی کلیسای نوتردام: «من هم مثل همه هموطنان از اینکه بخشی از همه ما آتش گرفت، غمگینم».

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلم

واتیکان: «آتش‌سوزی کلیسای نوتردام شوکه کننده و غم‌انگیز است».

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلم

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلم

پاریسی‌ها روی رود سن در حال تماشای آتش در نوتردام

کلیسای جامع نوتردام کلیسای معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در منطقه چهارم در مرکز پاریس واقع شده‌است. هر سال ۱۳ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

در محلی که هم‌اکنون این کلیسا قرار دارد تا قبل از قرن چهارم میلادی معبدی غیر مسیحی وجود داشته‌است. در قرن چهارم کلیسایی بزرگ جای آن معبد را گرفت.

این ساختمان تا قرن دوازدهم بر جای بود ولی در آن زمان جمعیت پاریس به‌طور ناگهانی بالا رفت و تصمیم گرفته شد تا کلیسا را بزرگ گردانند. بدین ترتیب ساختمان قبلی را خراب کرده و در سال ۱۱۶۳ میلادی ساختمان جدید شروع شد که ساختن آن تقریباً دو قرن طول کشید و در ۱۳۴۵میلادی به پایان رسید.

این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بود ولی هم‌اکنون نه تنها در اروپا بلکه در فرانسه کلیساهای بزر گتر از آن وجود دارند. اهمیت آن در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک می‌باشد.

تصاویر رویترز از لحظات آتش سوزی در کلیسای نوتردام پاریس را می بینید:

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلمکلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت+ تصاویر و فیلم

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان