به گزارش افکارنیوز،

کورس قهرمانی لیگ هجدهم یکی از جذاب‌ترین و فشرده‌ترین رقابتها در تاریخ لیگ برتر است. در پایان هفته بیست و پنجم و در فاصله ۵ هفته به اتمام لیگ، پرسپولیس با اختلاف ۵ امتیاز نسبت به تیم دوم، در صدر جدول قرار دارد و تعیین‌کننده سرنوشت قهرمان لیگ خواهند بود و سایر مدعیان باید منتظر لغزش احتمالی این تیم باشند تا بتوانند همچنان به قهرمانی امیدوار باشند.پرسپولیس در حال حاضر درگیر حضور در ۳ تورنمنت مختلف است و باید دید برای قهرمانی به چند امتیاز نیاز دارد. در حساس‌ترین بازی باقیمانده فصل، دو تیم صدرنشین لیگ، پرسپولیس و تراکتورسازی با یکدیگر دیدار خواهند داشت که نتیجه این بازی نقش به سزایی در پاسخ به این سوال خواهد داشت.

۱۲ امتیاز حداکثر امتیاز مورد نیاز پرسپولیس برای هت‌تریک در قهرمانی

تراکتورسازی نزدیک‌ترین رقیب پرسپولیس در جدول رده‌بندی ۴۹ امتیاز دارد.این تیم در صورت پیروزی در ۵ دیدار باقیمانده، ۶۴ امتیازی می‌شود. پرسپولیس نیز در حال حاضر دارای ۵۴ امتیاز است.در این شرایط اگر این تیم ۱۰ امتیاز بگیرد از نظر امتیاز با تراکتورسازی برابر خواهد شد و تفاضل گل تیم قهرمان را مشخص خواهد کرد ولی پرسپولیس برای قهرمانی بی حرف و حدیث احتیاج به بیش از ۱۰ امتیاز دارد. پیروزی تراکتورسازی در همه بازیها به معنای باخت پرسپولیس در بازی رو درو با تراکتورسازی است و از نظر ریاضی سرخپوشان تهرانی قادر به کسب ۱۱ امتیاز در ۴ بازی دیگر نخواهند بود و پرسپولیس نیازمند هر ۱۲ امتیاز باقیمانده برای قهرمانی خواهند بود.

پیروزی در جدال رودرو، مسیر میانبر قهرمانی با ۸ امتیاز

همان طور که شکست در دیدار رودررو با تراکتورسازی کار قهرمانی پرسپولیس را مشکل می‌کند این تیم با غلبه بر رقیب تبریزی خود، مسیر هموارتری برای فتح جام دارد. تراکتورسازی در صورت باخت مقابل پرسپولیس و پیروزی در ۴ دیدار باقیمانده ۶۱ امتیازی می‌شود و پرسپولیس در مجموع با کسب ۸ امتیاز در ادامه فصل، این فصل را در رتبه نخست به پایان خواهد رساند.

تاریخ می‌گوید ۶۰ امتیاز کافی است

مرور تاریخ لیگ برتر نشان می‌دهد که کسب متوسط ۲ امتیاز از هر بازی برای قهرمانی کافی است و در ادوار گذشته حداکثر یک تیم در یک فصل موفق به ثبت چنین حدنصابی شده و نهایتاً عنوان قهرمانی را بدست آورده است. پرسپولیس برای بدست آوردن چنین میانگینی احتیاج به ۶۰ امتیاز دارد و پرسپولیس با کسب ۶ امتیاز به این میزان خواهد رسید.