آتش سوزی مهیب در کلیسای نوتردام پاریس


سخنرانی رئیس جمهور فرانسه درباره خروج از بحران و جمع بندی دو ماه طرح گفتگوهای ملی این کشور به علت آتش سوزی کلیسای نوتردام به تعویق افتاد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ سخنگوی اداره آتش نشانی پاریس گفت یک آتش سوزی بعدازظهر روز دوشنبه در کلیسای نوتردام در مرکز پاریس رخ داد. شهردار پاریس این آتش سوزی را «بسیار مهیب» توصیف کرد و گفت آثار هنری فراوانی در زمان آتش سوزی در داخل کلیسای نوتردام بود.
سخنرانی امانوئل مکرون درباره خروج از بحران و جمع بندی دو ماه طرح گفتگوهای ملی به علت آتش سوزی کلیسای نوتردام به تعویق افتاد. مکرون به همراه همسرش در محل حادثه حضور دارد.
در این آتش سوزی کسی مجروح یا کشته نشده است. هنوز علت بروز این آتش مشخص نیست.و هنگام بروز آتش سوزی؛ کارگری در محل حادثه حضور نداشت. ارتفاع برج کلیسا ۹۶ متر است سقف این کلیسا کاملا نابود شده است. به گفته شاهدان، شوک عظیمی پاریسی ها را فراگرفته است. بر اساس این گزارش پلیس فرانسه اعلام کرد که عملیات تروریستی علل بروز این آتش نبوده است.
وزارت کشور فرانسه نیز اعلام کرد که آتش کلیسا توسط هواپیما خاموش نخواهد شد چون به بخش های دیگر این ساختمان صدمه میرسد.
آسمان پاریس اکنون به دلیل دود آتش کلیسا خاکستری شده است. سقف هشتصد ساله کلیسا مربوط به قرن سیزدهم کاملا سوخته است. نکته جالب اینجاست که شانزده مجسمه با ارزش گوتیک این کلیسا را پنج روز پیش به دلیل تعمیرات از کلیسا خارج کردند.
همزمان با تاریک شدن هوا صحنه های بسیار وحشت آوری فضای پاریس را فرا گرفته است.
سازمان آتش نشانی پاریس؛ شاخه‌ای از بازوی مهندسی ارتش فرانسه است که با داشتن ۸۵۵۰ نیرو بزرگترین سازمان آتش نشانی اروپا و سومین سازمان دنیا ست هنوز نتوانسته آتش سوزی کلیسای تاریخی نوتردام را مهار کند.
شهردار پاریس از آتش وحشتناک سخن می گوید. ساکنین خانه های نزدیک به این کلیسا به اماکن دیگر منتقل شدند.تمام مردم فرانسه اخبار سوختن سمبل این کشور را دنبال می کنند.
رسانه های فرانسه اعلام کردند: صدها مامور آتش نشانی تلاش دارن که اتش کلیسا را خاموش کنند.
یک شاهد به خبرگزاری رویترز گفت دود از طبقه فوقانی این کلیسا که متعلق به قرون وسطی است به شدت بیرون می زد.
دفتر دادستانی پاریس هم اعلام کرد تحقیقات را درباره آتش سوزی کلیسای نوتردام آغاز کرده است. مقامات در حال تخلیه منطقه سیته در پاریس هستند که کلیسای نوتردام در آن واقع است.
یک مقام دولت فرانسه نیز گفت هنوز هیچ گونه موارد جرح و صدمه از آتش سوزی کلیسای نوتردام گزارش نشده است و مقامات هنوز در حال بررسی علت آتش سوزی هستند.
­
صدر اعظم آلمان: نوتردام سمبل فرانسه و فرهنگ اروپاست
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با بیان اینکه نوتردام سمبل فرانسه و فرهنگ اروپاست با مکرون ابراز همدردی کرد.
مدیر کل یونسکو نیز با ابراز ناراحتی شدید از آتش سوزی در نوتردام گفت: یونسکو همراه و همدرد فرانسه است.
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در واکنش به آتش سوزی کلیسای نتردام پاریس در توییتی آن را خسارتی جبران ناپذیر برای تمامی بشریت دانست. السیسی ضمن اعلام همبستگی مصر با فرانسه گفت امیدوارم عواقب منفی حادثه آتش سوزی در این اثر تاریخی که خسارتی جبران ناپذیر برای تمامی بشریت است هرچه سریعتر تحت کنترل درآید.
ترامپ: مشاهده آتش سوزی وسیع در کلیسای نوتردام در پاریس بسیار وحشتناک است
خبرگزاری رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به آتش سوزی در کلیسای نوتردام پاریس در پیامی در توئیتر نوشت: «مشاهده آتش سوزی وسیع در کلیسای نوتردام در پاریس بسیار وحشتناک است.»
ترزا می : فکرها با مردم فرانسه و نیروهای اورژانس است
نخست وزیر انگلیس گفت فکرها با مردم فرانسه و نیروهای اورژانس است که در حال نبرد با آتش در کلیسای نوتردام هستند.­
اطفاء حریق در کلیسای نوتردام بسیار پیچیده است
به گفته کارشناس فرانسوی، رساندن آب به قسمت های فوقانی کلیسای نوتردام که ارتفاع زیادی دارد، کار بسیار پیچیده ای است.
گزارشگر شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: پلیس اطراف کلیسای جامع نوتردام را تخلیه کرده است. رئیس پلیس پاریس از مردم خواست برای تسهیل عبور و مرور خودروهای امدادی از حضور در این منطقه خودداری کنند. دومینیک ترنکان رئیس سابق ماموریت نظامی سازمان ملل در این خصوص گفت: شدت آتش سوزی کار آتش نشانان را برای مهار آتش در کلیسای نوتردام با مشکل مواجه کرده است. رساندن آب به ارتفاعی با این اندازه زیاد کار بسیار دشواری است. به نظر من برای چنین بنایی که در قلب پاریس و در مرکز تاریخی این شهر قرار دارد، اتفاق غم انگیزی رخ داده است.
آتش سوزی مهیب در کلیسای نوتردام پاریس آتش سوزی مهیب در کلیسای نوتردام پاریس آتش سوزی مهیب در کلیسای نوتردام پاریس آتش سوزی مهیب در کلیسای نوتردام پاریس
#carousel72145, #thumbs72145 , #carousel_desc72145 #carousel-wrapper72145 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper272145 .caroufredsel_wrapper img #carousel72145 span #carousel72145 img #thumbs72145 a, #thumbs72145 img #carousel_desc72145 span #carousel72145 span, #carousel72145 a, #thumbs72145 span, #thumbs72145 a #carousel72145 img #thumbs72145 img #carousel72145 span #carousel_desc72145 span #thumbs-wrapper72145 #thumbs72145 a #thumbs72145 a:hover, #thumbs72145 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail72145 .next_thumbnail72145:hover .prev_thumbnail72145 .prev_thumbnail72145:hover .next_thumbnail72145, .prev_thumbnail72145

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان