«می» برگزیت بدون توافق را تنها راه حل می داند


«می» برگزیت بدون توافق را تنها راه حل می داند

سخنگوی نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که دولت «ترزا می» طرح برگزیت بدون توافق را کماکان دنبال می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»، سخنگوی نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که دولت «ترزا می» طرح برگزیت بدون توافق را کماکان دنبال می کند.

خانم می در نشستی با اعضای کابینه خود اعلام کرده است که چاره ای جز برگزیت بدون توافق برای خروج از بحران برگزیت وجود ندارد.

اتحادیه اروپا هفته گذشته برگزیت را تا پایان اکتبر به تاخیر انداخت تا شاید خطر خروج ناگهانی بریتانیا از اتحادیه اروپا که سرمایه گذاران به شدت نگران آن هستند حداقل برای مدتی از بین برود.

سرمایه گذاران می گویند که خروج ناگهانی بریتانیا از اتحادیه اروپا ضربه مهلکی به اقتصاد بزند.

سخنگوی می همچنین به خبرنگاران گفت که خانم نخست وزیر ،انتخابات ملی زودهنگام را راهی برای خروج از بن بست برگزیت در پارلمان نمی داند.

«ایگنازیو ویسکو» از مقام های ارشد بانک مرکزی اروپا پیش از این هشدار داده بود که برگزیت بدون توافق می تواند پیامدهای جدی برای اقتصاد اروپا داشته باشد حتی اگر تاثیر مستقیم بر روی تجارت بین المللی برای اتحادیه اروپا محدود باشد.

ویسکو همچنین گفت که هر گونه عملکرد بد بازارهای مالی می تواند عواقب و پیامدهای جدی برای همه کشورهای درگیر داشته باشد و این مسئله اکنون به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

این در حالی است که در حال حاضر و با اتفاقات زیادی که در مورد طرح های پیشنهادی دولت بریتانیا افتاده است ،برگزیت بدون توافق محتمل تر از همیشه است.

رهبران اتحادیه اروپا مانند بسیاری از نمایندگان پارلمان بریتانیا مایل به اجتناب از سناریوی برگزیت بدون توافق هستند، بنابراین باید هر کاری می توانند برای ممکن کردن توافق برگزیت انجام دهند حتی اگر این روند شامل مصالحه و اجماع بیشتر میان دو طرف باشد.

بسیاری از بریتانیایی ها و حتی اتحادیه اروپا،ترجیح می دهند تا برگزیت به طور کامل لغو شود تا اینکه تن به برگزیت بدون توافق بدهند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها