خط متروکه راه آهن موجود در محدوده شهر قم تعیین تکلیف شود


خط متروکه راه آهن موجود در محدوده شهر قم تعیین تکلیف شود

قم – ایرنا- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم با انتقاد از وضعیت خط متروکه راه آهن در محدوده شهری و تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف این خط گفت: مدیریت راه آهن با مجموعه مدیریتی قم در این زمینه هیچگونه همکاری ندارند

به گزارش ایرنا، روح الله امراللهی عصر دوشنبه در نود و یکمین جلسه شورای شهر قم در ساختمان شهید باکری این شورا افزود: محدوده راه آهن به وضعیتی گرو کشی تبدیل شده است به گونه ای که با وجود تعیین حریم راه آهن و توسعه این مجموعه در شهرداری، ولی به دلایل مختلف مانع از اقدام شهرداری در این محدوده می شوند.
روح الله امرالهی با بیان اینکه اظهار داشت: برخی طرح های مطرح شده توسط راه آهن مانند قطار پرسرعت و همچنین اتصال ایستگاه خدیجه به فرودگاه امام خمینی(ره) رها شده است.
وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف ریل متروکه راه آهن در محدوده شهری گفت: به طور قطع تعیین تکلیف ریل متروکه راه آهن موجب تحرک و رونق شهر به ویژه منطقه 2 شهردرای خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم با اشاره به کاهش نرخ تعرفه خدمات پیشنهادی تاکسی ها و وانت بارها گفت: کرایه برخی انواع خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافر از جمله تعرفه وانت بارها و تاکسی های بیسیم در لایحه جدید، کاهش یافته است.
امراللهی، ادامه داد: هر خط تاکسی معادل هشت سرویس رفت و برگشت درآمد دارد ضمن اینکه درآمد بهترین خطوط تاکسی روزانه بین 700 تا 800 هزار ریال است و با توجه به اینکه رانندگان تاکسی از جمله قشرهای آسیب پذیر جامعه هستند باید در تصمیم گیری ها وضعیت معیشتی این قشر نیز مورد توجه قرار گیرد.

** رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به لایحه اخذ مجوز کاهش بخشی از عوارض، جرائم و هزینه های حفاری ابنیه و ساختمان های راه آهن گفت: حریم راه آهن در محدوده بلوار امام رضا(ع) در بین خط متروکه و خط فعال پاکسازی شده تا اراضی موجود قابل استفاده شده و از شرایط نامساعد موجود خارج شود.
مجید اخوان افزود: در این راستا شهرداری قم تا 10 میلیارد ریال خدمات را در این منطقه تعریف کرده است تا بخشی از محرومیت موجود در این منطقه برطرف شود.

** رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز گفت: هزینه خودرو نسبت به سال گذشته 67 درصد و هزینه انسانی در این زمینه 25 درصد افزایش یافته است که واقعی شدن تعرفه تاکسی ها نیاز به رشد 49 درصد نرخ همه خطوط بود که برای رعایت حال مردم امکان واقعی شدن این نرخ بهای خدمات وجود ندارد.
مجتبی سبحانی با بیان اینکه پرداخت الکترونیک کارت شهروندی به صورت موقت در تعدادی از تاکسی ها اجرا و موفقیت آمیز بوده است ادامه داد: با ایجاد زیرساخت های فنی این طرح، به زودی کارت شهروندی با ایجاد کیف پول شهروندی در قم راه اندازی می شود.
لایحه مجوز توافقنامه منعقده میان شهرداری قم و تعاونی مسکن انبوه سازان پیام قم از جمله لوایحی بود که در صحن شورای شهر قم مورد بحث قرار گرفت و در نهایت عودت این لایحه به شهرداری تصویب شد.
اعضای شورای شهر قم همچنین به استفساریه ای در خصوص توافقنامه میان شهرداری قم و ورثه مرحوم قولیان مطابق نظر کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در راستای موافقت با نظر کمیسیون تلفیق در این رابطه رای مثبت داد.
لایحه اخذ مجوز کاهش بخشی از عوارض، جرائم، هزینه های حفاری و ابنیه و ساختمان های راه آهن تا پایان سال 1397 ، دیگر لایحه ای بود که اعضای شورای شهر قم با 13 رای موافق به آن رای مثبت دادند.
شورای شهر قم همچنین در ادامه جلسه رسمی امروز خود، لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافر درون شهری سال 1398 را مورد ارزیابی قرار داد و در نهایت نظر اعضای این شورا، نظر کمیسیون در این رابطه مبنی بر تعیین حداقل نرخ کرایه خودروهای بیسیم و دربستی با رقم پنج هزار تومان و افزایش حداکثر 25 درصد نرخ کرایه سایر خودرو ها در سال 1398 با 7 موافق، 2 رای ممتنع و 4 رای مخالف به تصویب رسید.
همچنین در این جلسه از اعضای جانباز شورای شهر قم به مناسب روز جانباز تجلیل شد.
7404/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...