کمبود اقلام دارویی نداریم


کمبود اقلام دارویی نداریم

تهران- ایرنا- نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت دادن بیشتر به تولیدکنندگان دارو، گفت: کمبود اقلام دارویی نداریم.

مرتضی خاتمی عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهارداشت: طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت کمبود اقلام دارویی جای نگرانی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: هدف، کمک به تولیدکنندگان داخلی و تجهیزات پزشکی است که قابلیت های تولید داخل دارند تا اینکه بخواهیم با توجه به تحریم به واردات بیندیشیم.
وی ادامه داد: نظر وزارت بهداشت براین است هیچ داروی با تولید داخل را وارد نکنیم .
نماینده مردم ماهنشان تصریح کرد: مقداری نیاز ارزی وجود دارد تا بتوانیم اطمینان تولیدات دارویی را بالاتر ببریم و با توجه به ناچیز بودن کمبود اقلام دارویی می توانیم تولید را با کیفیت بهتر افزایش دهیم.
خاتمی همچنین درباره نشست امروز کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر کار گفت: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی، میعاد صالحی مدیر عامل سازمان بازنشستگی کشور، محمدحسن زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی و محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا امروز مهمان نشست کمیسیون بهداشت مجلس بودند؛ از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دعوت کردیم تا گزارشی از اقدامات سال قبل و برنامه های امسال ارائه کند.
وی افزود: آقای شریعتمداری در این نشست عملکرد خود را مبتنی بر شفافیت و جوانگرایی دانست؛ موضوعات کودکان کار، مراکز نگهداری سالمندان در ارائه گزارش سازمان بهزیستی مطرح شد و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم پیشنهاداتی به سازمان بهزیستی ارائه کردند.
نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پیشنهادات این بود با وجود سالمندان با توان جسمی بسیار خوب اما منزوی، و کودکان بی سرپرست در مراکز بهزیستی، این دو مرکز باهم ادغام شوند تا سالمندان بتوانند از کودکان بی سرپرست نگه داری کنند و با انجام این کار سالمندان هم از تنهایی در بیایند و هم احساس مفید بودن داشته باشند و نقش والدین بچه‌های بی سرپرست را ایفا کنند.
سیام**7329**1535

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برای داشتن عمر سالم و طولانی از میوه‌ها و سبزیجات غافل نشوید