جمع آوری مدارس خشتی و گلی تا شهریورماه امسال


جمع آوری مدارس خشتی و گلی تا شهریورماه امسال

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سرانه فضای آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد 8 و 2 دهم مترمربع به ازای هر نفر است که با توجه به این موضوع استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از یزد رتبه دوم کشور را داراست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، داریوش ورناصری در آئین تکریم ومعارفه مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: جایگزینی سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد مدارس یکی از اولویت‌های مهم این سازمان است که ۵۰ درصد هزینه آن را تأمین و بقیه از سوی استان‌ها تأمین می‌شود .

وی از جمع آوری مدارس خشتی و گلی تا شهریورماه امسال خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات لازم برای ساخت مدرسه جدید به جای این فضا‌ها به استان‌ها ابلاغ می‌شود .

ورناصری اضافه کرد: احداث مدارس سبز، صنعتی سازی فضا‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام از مهمترین سیاست‌های اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است .

عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در یکسال گذشته ۵۰۰میلیارد ریال در زمینه مقاوم سازی، تجهیز، تکمیل سیستم گرمایشی و نوسازی فضا‌های آموزشی اختصاص یافت .

وی افزود: مهم‌ترین مشکل در بخش فضای آموزشی مربوط به سیستم‌های گرمایشی است که باید از نفت سوز خارج و سیستم‌های جدید جایگزین شود .

هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس غیراستاندارد در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد .

وی افزود: سیستم گرمایشی ۲ هزار و ۸۰۰ کلاس این استان نیز بخاری نفتی است .

زارع پور اظهارکرد: در جشنواره خیران مدرسه ساز، بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به مدرسه سازی کمک شد که حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است .

جهان مهرابی، مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این آیین گفت: خیران ۱۳۴ مدرسه در قالب ۳۰۰ کلاس درس بازیربنای ۳۴ هزار مترمربع با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در ۵ سال گذشته در استان ساخته اند .

وی افزود:۶۴ مدرسه نیز در قالب ۲۹۴ کلاس درس و با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال با مشارکت خیران در دست اجرا است .

مهرابی اظهارکرد: همچنین ۱۳۸ کلاس با زیربنای ۶۲ هزار مترمربع و با اعتبار ۴۳۲ میلیارد ریال با اعتبارات دولتی در استان در ۵ سال گذشته ساخته شد و ۱۳۰ طرح نیز در دست اجراست .

مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶۵ مدرسه پیش ساخته با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال توسط خیران اهدا شد .

مهرابی ادامه داد: با مشارکت بنیاد برکت ۲۹ باب مدرسه با زیربنای ۸۳۲ مترمربع و با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال ساخته شد .

پیروز کرمی، مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بهره گیری از مشارکت خیران و دستگاه‌های اجرایی برای ارتقاء کمیت وکیفیت فضا‌های آموزشی وتهیه تجهیزات از مهمترین اولویت‌های نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان است .

وی افزود: با برنامه ریزی وپیگیری طرح‌های نیمه تمام استانی و ملی، خیران اولویت دار شده اند و از تمام ظرفیت‌ها آنها برای تامین هزینه جایگزینی بخاری‌های نفتی وگازی وایجاد مدارس سبز استفاده خواهد شد .

به گزارش ایسنا، در پایان این آئین از خدمات "جهان مهرابی" مدیرکل سابق تقدیر و "پیروز کرمی" به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل