چاه آب روستای خاوه ورامین بهره برداری شد


چاه آب روستای خاوه ورامین بهره برداری شد

تهران – ایرنا- رئیس آبفای روستای شهرستان ورامین(آبفار) گفت: یک حلقه چاه آب شرب در روستای گردشگر پذیر خاوه این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

علی صالحی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این چاه آب باهدف تأمین آب مورد نیاز روستانشینان به ویژه در ماه های گرم سال به عمق 210 متر حفر گردیده و توان استحصال 23 لیتر در ثانیه آب دارد.
وی افزود: این چاه آب با همیاری دهیاری و از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و اعتبارات جاری شرکت آبفای روستایی استان تهران حفر گردیده و با بهره برداری از آن، یک هزا رو 750 نفر جمعیت این روستا در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه نمی شوند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 50 روستای بالای 20 خانوار شهرستان ورامین با جمعیتی بالغ بر 94 هزار نفر در قالب 15 هزار و 735 مشترک از خدمات شرکت آبفار برخوردار است.
صالحی تصریح کرد: 33 حلقه چاه آب فعال با 97 کیلومتر خط انتقال و 165 کیلومتر شبکه توزیع کار انتقال آب به منازل روستایی مستقر است که میزان تولید آب این چاه ها ، 324 لیتر در ثانیه است.
وی اظهار داشت : به منظور ذخیره سازی و انتقال آب ، 30 مخزن آب با گنجایش 12 هزار مترمکعب در مناطق روستایی مستقر است.
وی گفت : به منظور تأمین آب شرب بهداشتی و سالم ، 28 سامانه گندزدا و کلر زن در مخازن آب روستایی نصب شده که این دستگاه ها زیر نظر شبکه بهداشت کار کلرزنی آب را انجام می دهند.
رئیس شرکت آبفای روستایی ورامین افزود: به منظور تأمین آب مورد نیاز مناطق روستایی و کاهش میزان قطعی آب ، آب روستاها به صورت شش مجتمع به یکدیگر متصل شده اند تا در صورتی که چاه یک روستا از مدار بهره برداری به دلایل مختلف خارج شد ، دیگر چاه ها بتوانند آب مورد نیاز روستائیان را تأمین کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط