دبیرستان علمیه مروی


دبیرستان علمیه مروی دومین دبیرستان تأسیس‌شده در شهر تهران با مساحتی حدود 7000 متر واقع در کوچه مروی بود که در دوران محمد رضا پهلوی تاسیس شد و به ثبت میراث فرهنگی نیز رسیده است.دبیرستان علمیه مروی  از دبیرستان‌های خوب شهر تهران و هم‌ردیف با دبیرستان دارالفنون و ادیب بود. دبیرستان مروی هم اکنون به […] نوشته دبیرستان علمیه مروی اولین بار در جاهای...

دبیرستان علمیه مروی دومین دبیرستان تأسیس‌شده در شهر تهران با مساحتی حدود ۷۰۰۰ متر واقع در کوچه مروی بود که در دوران محمد رضا پهلوی تاسیس شد و به ثبت میراث فرهنگی نیز رسیده است.دبیرستان علمیه مروی از دبیرستان‌های خوب شهر تهران و هم‌ردیف با دبیرستان دارالفنون و ادیب بود. دبیرستان مروی هم اکنون به حوزه علمیه مروی واگذار شده است؛ این بنای تاریخی در محله شمس‌العماره و در برابر مدرسه علمیه مروی واقع شده‌ است.

دبیرستان مروی به شکل باغی جهت تفرج و استراحت بوده‌است که بعدها در دوران پهلوی به دبیرستان تبدیل شد. ضلع جنوبی : زمین فوتبال ، بسکتبال و والیبال جداگانه و درب جنوبی به سمت کوچه‌های سقف دار بازاری و پر پیچ و خم خیابان ناصر خسرو – ضلع غربی : (طبقه اول)کتابخانه و روبروی آن ورودی حیاط است و در کنار آن از طرف شمال ورودی ساختمان اصلی و از طرف جنوب ورودی نماز خانه قرار دارد و ویترین تصاویر شخصیت‌های برجسته دبیرستان مروی داخل نمازخانه ، (طبقه دوم)سالن بزرگ امتحانات و جلسات بر روی نمازخانه تقریبا با همان وسعت نمازخانه. ضلع شرقی : سرویس بهداشتی – ضلع شمالی(رو به بازار مروی) : درب تاریخی شمالی مروی، حیاط خلوت شمالی بین ساختمان و بازار و بعد از آن ساختمان دوطبقه سراسری شامل اتاق پینگ پنگ کوچک، اتاق دبیران ، مدیر و مسئولین، اتاق کامپیوتر، چند آزمایشگاه مجهز، کلاسهای بزرگ و راهروی بزرگ. آزمایشگاه فیزیک و شیمی، زیست‌شناسی، تاریخ، لابراتوار زبان، کامپیوتر و ریاضی.

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

دبیرستان علمیه مروی
دبیرستان علمیه مروی
دبیرستان علمیه مروی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا