نگاهی به اولین خودروی RV شرکت تسلا با شکستن رکورد سرعت!


نگاهی به اولین خودروی RV شرکت تسلا با شکستن رکورد سرعت!

انقلابی که خودروهای برقی در طول سال‌های اخیر، در دنیا به وجود آورده‌اند، در تمامی جنبه‌ها توانسته‌اند روی این صنعت پرشتاب، تأثیر بگذارند. یکی از همین موارد جذاب، تولید شدن خودروهای برقی در کلاس‌های متفاوت توسط شرکت‌های مختلف دنیا بوده است. همان‌طوری که می‌دانیم، خودروهای RV (همان خودروهای مخصوص کمپ و تفریح) که از پیشرانه برقی استفاده می‌کنند،...

نگاهی به اولین خودروی RV شرکت تسلا با شکستن رکورد سرعت!

انقلابی که خودروهای برقی در طول سال‌های اخیر، در دنیا به وجود آورده‌اند، در تمامی جنبه‌ها توانسته‌اند روی این صنعت پرشتاب، تأثیر بگذارند. یکی از همین موارد جذاب، تولید شدن خودروهای برقی در کلاس‌های متفاوت توسط شرکت‌های مختلف دنیا بوده است.

همان‌طوری که می‌دانیم، خودروهای RV (همان خودروهای مخصوص کمپ و تفریح) که از پیشرانه برقی استفاده می‌کنند، تاکنون وجود داشته‌اند؛ اما این خودروی جدید RV، اولین خودروی شرکت آمریکایی تسلا در این کلاس است.

نگاهی به اولین خودروی RV شرکت تسلا با شکستن رکورد سرعت!مغز متفکر پشت این طرح جدید و جالب تسلا، تراویس رابنبرگ بوده است. طرحی که شاید در نگاه اول، آن را برگرفته از شاسی‌بلند مدل X تسلا بدانید اما تسلا، این خودرو را بر پایه مدل S P90D به تولید رسانده است. خودرویی که رابنبرگ، نام آن را Roamer گذاشته است.

در این خودرو، بر اساس تصاویر، تغییراتی را در قسمت عقب، نسبت به مدل سدان تسلا، می‌توانیم مشاهده کنیم. تمامی این تغییرات و موارد حذف‌شده نسبت به مدل S سدان، برای ایجاد شدن فضای بیشتر در قسمت عقب خودروی جدید بوده است. همچنین ازآنجایی‌که این خودرو از پیشرانه برقی استفاده می‌کند، از پنل های خورشیدی نیز روی سقف خود استفاده کرده که توانایی تولید ۱,۰۰۰ وات انرژی رادارند.

نگاهی به اولین خودروی RV شرکت تسلا با شکستن رکورد سرعت!همچنین، یک جنبه خاص دیگری نیز در این خودروی تازه‌وارد وجود دارد. موتورهای برقی این تسلا، می‌توانند درمجموع،۶۹۱ اسب بخار قدرت (۵۱۵٫۲ کیلووات) را برای راننده خود تولید کنند. سرعت نهایی تسلا رومر نیز حدود ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت بوده که در میان خودروهای این کلاس، یک رکورد عالی محسوب می‌شود. رکوردی که رابنبرگ، برای ثبت آن در گینس، برنامه‌ریزی کرده است.

نگاهی به اولین خودروی RV شرکت تسلا با شکستن رکورد سرعت!قرار است این خودروی جدید، در همین هفته، در میشیگان آمریکا، طی یک رویداد خاص که مربوط به همین خودروهای برقی است، به نمایش درآید. خودرویی که مأموریت اصلی آن، جذب جوانان و افرادی است که از خودروهای بزرگ، کند، سنتی و سنگین RV، خسته شده‌اند و در جستجوی یک خودروی مدرن با ویژگی‌های جدید و البته با سرعت‌بالا هستند.

نگاهی به اولین خودروی RV شرکت تسلا با شکستن رکورد سرعت!

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

نگاهی به اولین خودروی RV شرکت تسلا با شکستن رکورد سرعت!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان