​من انزلی را دوست دارم


​من انزلی را دوست دارم

کتاب «من انزلی را دوست دارم» به قلم رامین جهان‌پور از سوی انتشارات سازمان بنادر و دریانوردی، برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با بندر انزلی منتشر شد.

​من انزلی را دوست دارم ​من انزلی را دوست دارم
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رامین جهان‌پور در کتاب «من انزلی را دوست دارم» در قالب یک داستان ویژگی‌های بندر انزلی و جذابیت‌های آن را برای کودکان و نوجوانان به تصویر می‌کشد.

داستان این کتاب درباره پسربچه‌ای به نام نوید است که با پدرش که راننده تریلی است و می‌خواهد بار پسته به بندر انزلی ببرد، همراه می‌شود و در طول مسیر سفر اطلاعات زیادی درباره مسیر راه، ماشین‌های غول‌پیکر، منطقه ایمنی، اسکله، کشتی، تالاب انزلی، پارک بلوار، فانوس دریایی، گورستان لهستان‌‌ها، امام‌زاده بی‌بی حوریه و شنبه بازار در بندر انزلی به مخاطبان می‌دهد. نوید می‌خواهد دریانورد شود و از این سفر بسیار لذت می‌برد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «وقتی به اسکله 10 می‌رسیم بابا را می‌بینیم که زودتر از ما به آنجا رسیده و کنار اسکله پارک کرده است و در انتظار آمدن کشتی ایران – انزلی به سر می‌برد. بابا گفته بود که دو روز فرصت دارد تا کارهای بارنامه‌اش را آماده کند و این دو روز فرصت خوبی است برای گردش در انزلی. وقتی کنار اسکله می‌رسیم نگاهم به قایق‌هایی می‌خورد که داخل حوضچه هستند. می‌پرسم: «کار این قایق‌ها چیست؟» مهندس می‌گوید: «نیما جان به این‌ها تجهیزات دریایی می‌گویند یکی از این‌ها «یدک کش» است آن یکی «قایق راهنما» نام دارد نام این کشتی بزرگ هم «لایروب» است همچنین این چهار قایق هم هیدروگرافت، قایق نجات، قایق ناجی و قایق تندرو نام دارند، هرکدام از این قایق‌ها در مقابل کشتی وظایف خودشان را دارند اگر چند لحظه اینجا بمانی متوجه کارآیی آن‌ها می‌شوی.»

انتشارات سازمان بنادر و دریانوردی، کتاب «من انزلی را دوست دارم» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 100 هزار ریال منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟