چه می‌گذرد در شهر زنبوران؟


چه می‌گذرد در شهر زنبوران؟

رمان «شهر زنبوران» نوشته تاماس کنیلی با ترجمه حسین ابراهیمی (اِلوند) و شقایق قندهاری از سوی نشر افق به چاپ ششم رسید.

چه می‌گذرد در شهر زنبوران؟ چه می‌گذرد در شهر زنبوران؟
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «شهر زنبوران» تنها رمان نوجوان تاماس کنیلی، نویسنده استرالیایی رمان‌های بزرگسالان، با ترجمه حسین ابراهیمی (اِلوند) و شقایق قندهاری به‌تازگی توسط نشر افق به چاپ ششم رسیده است.

نسخه اصلی این کتاب در سال ۱۹۷۸ منتشر شده است و در سال 1395 نخستین چاپ آن از سوی انتشارات افق راهی بازار کتاب شد.

«شهر زنبوران» در 19 فصل به هم پیوسته داستان یک کندوی عسل را روایت می‌کند و اطلاعات مفیدی درباره زنبورها به مخاطب می‌دهد.

داستان این‌گونه آغاز می‌شود: «وقتی پسری کم سن و سال بودم، یک تابستان تمام در تنه پوک زبان گنجشکی کوهی و در لانه زنبوران عسل وحشی، زندگی کردم. بهتر است پیش از آنکه به من بخندید، به حرف‌هایم گوش کنید. آن زمان من در دره‌ای گرمسیری زندگی می‌کردم. از میان دره، رودی پهن که دو سوی آن غرق گل و گیاه بود، پیچ می‌خورد و پایین می‌رفت. زنبورهای عسل همیشه مشغول جمع‌آوری شهد شیرین این گل‌ها بودند. آن‌ها بدن‌های کوچک و قلنبه‌شان را به گرده گل‌ها می‌مالیدند. این گرده‌ها اغلب زرد و گاه ارغوانی را می‌توان هم داخل گل‌ها دید و هم با انگشت لمس کرد.»

عناوین فصل‌های این کتاب عبارت است از: «بیمارستان، زنبور عسل و نانسی کلانسی، فرود، دختر صدوبیست‌ساله، دیدار با ملکه زنبورها، تخم ملکه‌ای دیگر، رومئو و بوی کندو، نفرت از حشره‌ها، ماشین تحریرخانم "ساچ"، ند کِلی تسلیم می‌شود، جنگ زنبورهای زرد، ملکه جدید، ترک کندو و موری اِی‌بی، کندو در خانه میجراستیل، آدم‌های دست و پا چلفتی، بازداشت، باران‌های پاییزی، اخراج زنبورهای نر، بازگشت به خانه»

انتشارات افق، چاپ ششم کتاب «شهر زنبوران» را در قالب ۱۴۴ صفحه با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)