توزیع 4 تن اقلام بهداشتی در مناطق سیل‌زده/ ویزیت 670 خانوار در طرح چادر به چادر


رئیس اورژانس کشور گفت: حدود یک تن مواد دارویی و مصرفی در دشت آزادگان توزیع شد.

پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره اقدامات اخیر صورت گرفته برای کمک به سیل زدگان کشور اظهار کرد: متاسفانه حوادث جوی اخیر باعث آسیب و مصدومیت بسیاری از هموطنانمان در نقاط مختلف کشور شد؛ سازمان اورژانس از ابتدای وقوع این حوادث همراه مصدومین بود و خدمت رسانی به آنها تا به امروز ادامه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از شهرها و روستاهای استان خوزستان در حالت هشدار قرار گرفتند، ساکنان این مناطق خانه‌های خود را ترک کرده و در مکان‌های امنی اسکان موقت پیدا کردند تا از بروز حوادث و مصدومیت‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

توزیع 4 تن اقلام بهداشتی در مناطق سیل‌زده/ ویزیت 670 خانوار در طرح چادر به چادر

کولیوند ادامه داد: حدود یک تن مواد دارویی و مصرفی توسط تیم عملیات ویژه اورژانس کشور و با همراهی تیم هوانیروز در منطقه دشت آزادگان توزیع شد تا تامین اقلام ضروری و کمک به مردم در معرض خطر، با مشکل مواجه نشود.

رئیس اورژانس کشور بیان کرد:‌ حدود ۶۷۰ خانوار از نظر سلامتی در طرح چادر به چادر سازمان اورژانس کشور کنترل شدند که در این طرح چیزی حدود ۳۵۰ ویزیت توسط تیم پزشکی انجام شد.

بازگشت تیم‌ عملیات ویژه اورژانس کشور به لرستان

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط بهبود شرایط خوزستان بخشی از تیم عملیات ویژه اورژانس کشور از تیم خوزستان جدا شده و همراه با هشت کامیون حامل چهار تن مواد غذایی و دارویی راهی مناطق سیل زده معمولان، پلدختر و دیگر مناطق لرستان شده‌اند؛ این اقلام اغلب شامل تجهیزات دارویی، بهداشتی و مصرفی مثل ماسک و تجهیزات پاکسازی گل و لای هستند.

توزیع 4 تن اقلام بهداشتی در مناطق سیل‌زده/ ویزیت 670 خانوار در طرح چادر به چادر

کولیوند تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده هیچ گونه بیماری واگیری در مناطق سیل زده مشاهده نشده است اما با این وجود سیستم آبرسانی بسیاری از مناطق لرستان هنوز متصل نشده و برای تامین نیازهای بهداشتی با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: با توجه به همراهی پزشکان از سراسر کشور، ویزیت‌های متعدد و امدادرسانی در همه مناطق سیل زده انجام شده است و کماکان گشت زنی‌ها و امدادرسانی‌ها در تمامی مناطق آسیب دیده وجود دارد تا در صورت بروز حادثه و ایجاد نیاز به کمک بلافاصله اقدام به امدادرسانی کنیم.

وی یادآوری کرد:‌ متاسفانه تعداد مصدومان و جان باختگان این حوادث در چند روز اخیر کمی افزایش پیدا کرد اما وضعیت مناطق از نظر پزشکی به ثبات رسیده است. نیروهای امدادی اورژانس کماکان در مناطق سیل زده حضور خواهند داشت و در تمامی امور، مردم این مناطق را همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست