بجنورد 4.1 ریشتر لرزید/ خسارتی به آثار تاریخی وارد نشد


بجنورد 4.1 ریشتر لرزید/ خسارتی به آثار تاریخی وارد نشد

زلزله‌ای با قدرت 4.1 ریشتر بجنورد را لرزاند

به گزارش ایسنا، این زمین لرزه ساعت ۲۹ دقیقه بامداد امروز در عمق هشت کیلومتری به وقوع پیوست.

طول جغرافیایی این زمین لرزه ۷۷.۱۳ و عرض جغرافیایی آن ۳۷.۲۸ بوده است.

محل وقوع این زمین لرزه حوالی شوقان بوده که بجنورد و سنخواست را نیز به لرزه در آورد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی نیز گفت: در پی وقوع زمین لرزه ۴.۱ ریشتری بامداد امروز در شهرستان جاجرم، آسیبی به آثار تاریخی این شهرستان وارد نشده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، علی مستوفیان اظهار کرد: با توجه به وقوع زلزله ۴.۱ ریشتری بامداد امروز ۲۶ فروردین در شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم، خسارت‌های احتمالی این زمین لرزه بررسی شد.

وی تصریح کرد: به محض وقوع زلزله، تحقیقات برای بررسی خسارات احتمالی به آثار و بناهای تاریخی این استان آغاز شده است که خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر خسارت وارد شده به آثار و بناهای تاریخی در اثر زلزله بامداد امروز دریافت نشده است.

وی همچنین با اشاره به خسارت‌های وارد شده به ابنیه و آثار تاریخی استان در اثر سیل و بارندگی‌های فروردین ماه جاری، عنوان کرد: برآورد نهایی خسارت‌ها بیش از ۲ میلیارد تومان است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی بر لزوم اختصاص بخشی از اعتبارات بحران سیل به منظور مرمت آثار تاریخی آسیب دیده تأکید کرد و افزود: با تأمین اعتبار از محل ستاد بحران، اجرای مرمت این آثار آغاز می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه