عوامل اصلی رانش زمین در خراسان شمالی


عوامل اصلی رانش زمین در خراسان شمالی

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: ترکیدگی لوله، احداث چاه‌های جذبی و بارندگی‌های شدید عامل اصلی رانش زمین در این استان طی یک ماه اخیر بوده است.

به گزارش ایسنا، محمدی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به رانش زمین در مناطقی همچون گلی و نرگس لو افزود: در حال حاضر مرکز پژوهشکده سوانح از محل بازدید داشته و هم اکنون در حال برداشت اطلاعات و بررسی تک تک منازل این دو روستاست.

وی ادامه داد: در سال ۹۱ نیز در روستای گلی رانش زمین اتفاق افتاد و اقداماتی همچون ساخت دیوار ساحلی و گابیون بندی نیز انجام شد اما وجود علل مذکور سبب تشدید رانش زمین در سال جاری شد.

محمدی اظهار کرد: هم اکنون چند زمین برای سمت توسعه روستا و یا جابجایی احتمالی چندین روستا در نظر گرفته شده و منتظر پایان مطالعات از سوی مرکز پژوهشکده سوانح و ارائه اعتبارات لازم هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از افراد آسیب دیده اهل تسنن از شهرستان راز و جرگلان حاضر به دریافت تسهیلات برای بازسازی منازل خود نیستند و این موضوع باید چگونه سامان بخشیده شود؟ بیان کرد: به طور کلی تاکنون دو هزار و ۷۳۴ متقاضی برای ساخت و بازسازی واحد مسکونی در شهرستان راز و جرگلان تسهیلات گرفته است.

این مقام مسئول افزود: در ارتباط با سوال مذکور نیز قرار بر این شده است تا دوباره با بزرگان‌ آنها در این منطقه صحبت شود تا آنها اهالی اهل تسنن آسیب دیده از سیل در این منطقه را ترغیب به دریافت تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در