استفاده از تسلیحات فرانسوی در تجاوز ائتلاف سعودی به یمن


استفاده از تسلیحات فرانسوی در تجاوز ائتلاف سعودی به یمن

برخی گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن از تسلیحات فرانسوی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های خبری دولت فرانسه را به مخفی کردن اطلاعات مربوط به استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از تسلیحات و مهمات ساخت فرانسه از جمله تانک‌های جنگی، توپخانه و بالگرد و هواپیماهای جنگنده، علیه غیرنظامیان یمنی متهم کرده‌اند.

خبرنگاران و روزنامه نگاران تاکید کرده‌اند که به اسناد و شواهد زیادی دست یافته‌اند که نشانگر استفاده گسترده ائتلاف متجاوز سعودی از تسلیحات فرانسوی در جنگ علیه یمن است.

رادیو فرانسه و گروهی از روزنامه نگاران و خبرنگاران اعلام کرده‌اند که به اسناد طبقه بندی شده 2018 میلادی درباره تسلیحات فرانسوی دست یافته‌اند که به عربستان سعودی و امارات متحده عربی فروخته شده است. این دو کشور نقش مهم و گسترده‌ای در تجاوز به خاک یمن از سال 2015 میلادی تاکنون داشته‌اند.


وبگاه خبری "دیسکلوز" نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تسلیحات فرانسوی که به عربستان سعودی و امارات فروخته شده و از آنها در جنگ علیه یمن استفاده شده است، شامل تانک‌های جنگی، هواپیماهای جنگنده میراژ 2000 و سامانه‌های راداری کبرا، خودروهای زرهی و بالگردهای موسوم به دافین بوده است.

این بیانیه افزود: ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ علیه یمن از این تسلیحات به خصوص در مناطق غیرنظامی استفاده کرده است. ائتلاف متجاوز سعودی از دو فروند ناو جنگی فرانسوی در عملیات محاصره دریایی یمن استفاده کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد بیش از 436 هزار نفر از جمعیت غیرنظامی یمن در تیررس آتش توپخانه ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، فرانسه قصد دارد 129 دستگاه کامیون زرهی هوویتزر را نیز تا سال 2023 میلادی به عربستان سعودی تحویل دهد.

این در شرایطی است که فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه مدعی شده است که ارتش فرانسه اخیرا هیچ سلاحی را که بتوان از آن در جنگ یمن استفاده کرد، نفروخته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیب غفوریان پربازدید شد!