تاثیر نوعی داروی دیابت در پیشگیری از بیماری کلیوی


تاثیر نوعی داروی دیابت در پیشگیری از بیماری کلیوی

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که نوعی داروی دیابت از خطر ابتلا به بیماری کلیوی پیشگیری کرده یا روند پیشرفت آن را کند می‌سازد.

تاثیر نوعی داروی دیابت در پیشگیری از بیماری کلیوی
به گزارش فانوس، داروی "اینووکانا" که برای کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت تجویز می‌شود می‌تواند به پیشگیری از بیماری کلیوی کمک کرده و مانع از آن شود تا سالانه میلیون‌ها انسان جان خود را از دست دهند یا برای ادامه حیات مجبور به انجام دیالیز شوند.

بیش از ۴۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند و دیابت نوع دو شایع‌ترین آن است. گذشت زمان موجب می‌شود دیابت به کلیه‌ها آسیب وارد کند و به بیماری و در نهایت به نارسایی آن‌ها منجر شود.

برخی از داروهای فشار خون این خطر را کاهش می‌دهند اما این داروها تنها تا حدودی موثر هستند. در این بررسی متخصصان به مطالعه روی ۱۳ هزار بیمار مبتلا به دیابت و بیماری مزمن کلیوی در سراسر جهان پرداختند. تعدادی از این بیماران ازداروی اینووکانا و گروهی دیگر داروهای مشابه دریافت کردند.

این متخصصان در بررسی‌های خود مشاهده کردند که مصرف داروی اینووکانا خطر ابتلا به مشکلات کلیوی از قبیل نارسایی کلیه، نیاز به انجام دیالیز و پیوند کلیه را حدود ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

جزئیات این مطالعه در مجله طب نیو انگلند منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود 40 گیف گل زیبا و دیدنی