سامانه ثبت خسارت سیل‌زدگان صندوق بیمه کشاورزان راه‌اندازی شد


سامانه ثبت خسارت سیل‌زدگان صندوق بیمه کشاورزان راه‌اندازی شد

تهران- ایرنا- امکان ثبت خسارت برای اعضای سیل‌زده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سامانه سبا فراهم شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای شناسایی انواع خسارات و میزان آسیب وارده به اعضای سیل‌زده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در حوادث اخیر و همچنین امکان برنامه ریزی مناسب برای مساعدت به این قشر کشور، سیستم ثبت خسارت سیل‌زدگان در چارچوب سامانه بیمه اجتماعی (سبا) تهیه و در دسترس کارگزاران، دفاتر استانی و ستاد مرکزی صندوق قرار گرفت.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: با توجه به اینکه در بروز بلایای طبیعی همیشه خانواده‌های آسیب دیده‌ای هستند که از حمایت‌های سازمان یافته و پشتیبانی مراکز بیمه‌ای جا می‌مانند، مجموع این آمارهای به دست آمده از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، امکان شناسایی آسیب دیدگانی را که هیچ گونه کمک و پشتیبانی دریافت نکرده‌اند، فراهم می‌کند.
«محسن کهتری» افزود: با راه اندازی سامانه ثبت خسارات سیل زدگان حوادث اخیر، کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌توانند اطلاعات آسیب دیدگان از سیل شامل اقلام اطلاعاتی نوع خسارت، محل و تاریخ حادثه، تخمین درصد و مبلغ خسارت و نیز توضیحات لازم در این خصوص را ثبت کنند.
به گزارش ایرنا، بارندگی هایی که پیش از آغاز سال جدید آغاز شده بود، سبب آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها در مناطق مختلف ایران به ویژه در شمال شرق و جنوب غرب کشور شد و علاوه بر خسارات انسانی، باعث از بین رفتن زیرساخت ها در بخش های سیل زده شد.
«بهنام سعیدی»، سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور هیجدهم فروردین ماه جاری گفته بود، وقوع سیل در استان های مختلف، 269 شهر و پنج هزار و 148 روستا را درگیر ساخت، که 59 هزار واحد مسکونی شهری تخریب شده اند و تعداد 98 هزار و 230 واحد مسکونی هم نیاز به بازسازی دارند.
وی افزود: تعداد 126 هزار و 500 کیلومتر مربع راه اصلی و فرعی و 6 هزار و 896 پل، تخریب شده و علاوه بر این 853 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 111 هزار هکتار باغ خسارت دیده و هفت هزارو 627 راس دام به همراه طیور و آبزیان تلف شدند.
همچنین پزشکی قانونی تا روز 17 فروردین آمار قربانیان سیل را بیش از 70 نفر اعلام کرد، حداقل 600 نفر مصدوم نیز راهی بیمارستان شده اند و علاوه براین نزدیک به 100 هزار نفر بی خانمان شده اند.
اقتصام*9132**2022

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام