مبارزه با آفت سن غلات در مزارع شهرستان ری آغاز شد


مبارزه با آفت سن غلات در مزارع شهرستان ری آغاز شد

تهران- ایرنا- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: مبارزه با آفت سن غلات در 80 هکتار از اراضی گندم و جوی این شهرستان آغاز و تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

محمد عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری زیر کشت گندم و 8 هزار هکتار نیز زیر کشت جو رفته است.
وی با اشاره به بارش های نزولات آسمانی طی هفته های اخیر عنوان کرد: انتظار می رود امسال به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی، کشاورزان شهرستان ری محصول گندم و جوی خوبی برداشت کنند، جهاد کشاورزی این شهرستان برای مبارزه با انواع آفت ها ازجمله سن غلات و علف های هرز در کنار کشاورزان است.
عباسی تاکید کرد: کشاورزان باید به صورت جمعی و با همکاری یکدیگر اقدام به مبارزه با آفت سن غلات کنند چرا که این آفت در صورت مهار نشدن به وسیله همه کشاورزان می تواند به سرعت در مزارعی که حتی آفت زدایی شده اند نیز انتشار یابد.
وی با بیان اینکه شهرستان ری رتبه اول تولید گندم و رتبه دوم تولید جو استان تهران را دارد تصریح کرد: امسال خرید تضمینی گندم سالم و بدون سن زدگی در دستور کار دولت است از همین جهت کشاورزان شهرستان ری باید در جهت ارتقای کیفیت گندم و جو مزارع خود همکاری لازم را با کارشناسان جهاد کشاورزی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، آفت سن مادر از جوانه مرکزی گندم تغذیه می کند و می تواند مزرعه گندم به علفزار تبدیل کند، این آفت خرطوم خود را در هر قسمت از گیاه گندم که بیرون ازخاک قرار دارد وارد می کند و خسارت می زند ، از محل ورود خرطوم حشره به بالا، به رنگ زرد تا زرد مایل به قهوه ای در می آید و خوشه ها سفید رنگ می شوند .
پوره های سن غلات با وارد کردن ماده ای در دانه گندم، کیفیت نانوایی محصول را پایین می آورند.
شهرستان ری با دارا بودن 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.
3218/6003

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری