رهاسازی آب سد غلامان راز و جرگلان آغاز شد


رهاسازی آب سد غلامان راز و جرگلان آغاز شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: رهاسازی بخشی از آب سد غلامان در شهرستان راز و جرگلان از امروز دوشنبه آغاز شده است.

سیدعقیل مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهاسازی آب سد غلامان با رویکرد تخلیه رسوبات ورودی به مخزن سد در اثر سیلاب های اخیر انجام می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی های اخیر به منظور کنترل و جلوگیری از رسوب گذاری در مخزن سد، این شرکت نسبت به رهاسازی بخشی از آب پشت سد غلامان اقدام کرده است.
مرتضوی گفت: رهاسازی آب سد غلامان با دبی حداکثر 10 متر مکعب در ثانیه انجام می شود.
سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با بیان اینکه رهاسازی آب سد به صورت مدیریت شده انجام می شود خاطرنشان کرد: از روستاییان انتظار می رود نسبت به انجام اقدامات لازم برای جلوگیری و کاهش خطرات سیلاب اقدام کرده و از مردم انتظار می رود از حضور در حاشیه رودخانه خودداری کنند.
به گزارش ایرنا توان تنظیم آب سد غلامان سالانه هفت میلیون و 660 هزار متر مکعب است و این سد با هدف مهار سیلاب ها و جلوگیری از فرسایش خاک حاصل خیز، مهار آب های سطحی، بهبود کشاورزی و افزایش سطح درآمد و اشتغالزایی در منطقه ساخته شده است.
بر اساس این گزارش، رهاسازی سد چندیر در شهرستان راز و جرگلان، سد بیدواز در اسفراین و شیرین دره در مانه و سملقان هم بسته به شرایط بارندگی ها و با هدف خارج کردن گل و لای و نیز ظرفیت سازی برای سیلاب ها، در حال انجام است.
7185/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول