سفیر ایران در قطر:دولت جهت گیری درستی در سطح داخلی و خارجی دارد


سفیر ایران در قطر:دولت جهت گیری درستی در سطح داخلی و خارجی دارد

بندرعباس- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر گفت: دولت دکتر روحانی با یک جهت گیری درست در سطح داخلی و خارجی حرکت کرده و در بخش سرمایه گذاری جهانی، تصویر مناسبی از ایران وجود دارد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی سبحانی روز دوشنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان اظهار داشت: با این تصویر مناسب از ایران می توان با کشورهای حوزه شرق کشور و از جمله کشور چین یک سیاست جهانی فعال را پی گرفت.
وی ادامه داد: سرمایه هایی که نیاز است بیشتر مورد توجه قرار بگیرد سرمایه های منطقه ای، داخلی و ایرانیان مقیم خارج از کشور است.
سفیر ایران در قطر ابراز داشت: سرمایه گذاران هرمزگانی در قطر حضور بسیار فعالی دارند و موفقیت های بزرگی را به دست آورده اند.
سبحانی با بیان این که در کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از یکهزار میلیارد سرمایه وجود دارد، اظهار داشت: به دلیل فشارهای آمریکا سایر کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص ایران، قطر و عراق باید کنار هم باشند.
سفیر ایران در قطر از خلیج فارس به عنوان سرمایه بزرگ جهانی یاد کرد که می توان از این فرصت استفاده کرد و بی نیاز از آمریکا بود.
وی گفت: قرار نیست هر آنچه را آمریکا و اروپایی ها دیکته می کنند، کشورهای حوزه خلیج فارس پذیریم.
سفیر ایران در قطر عنوان کرد: درقطر حرکت ها و فعالیت های خوبی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی برای سرمایه گذاری وجود دارد.
سبحانی اضافه کرد: به زودی حجم رابطه و حضور قطری ها و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد می شود.
وی یادآور شد: با توجه به حجم گسترده همکاری ایرانی ها به خصوص جنوبی ها وعلاقه آنها به سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس، باید فرصتی مستقل از همکاری ایران و قطر میان استان های ایران و سایر کشورهای منطقه نیز ایجاد کنیم.
سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان روز دوشنبه با حضور 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
9887 /6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش