قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس اجرایی شود


قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس اجرایی شود

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان در دیدار هیات پارلمانی ایتالیا با اشاره به عقد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس، اجرایی شدن این قرارداد را خواستار شد.

قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس در جریان سفر 'لامبرتو دینی' (وزیر امور خارجه وقت ایتالیا) به تهران و هیات همراه در تاریخ 22 شهریور 1377 به امضای دوطرف رسید.
شهرداران دو شهر اصفهان و فلورانس، این قرارداد را در مراسمی در شهر اصفهان امضا کردند.
تبادل هیات های فرهنگی، همکاری های کارشناسی فرهنگی، تبادل گردشگر و همکاری های اقتصادی از مهمترین محورهای قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس است.
به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز دوشنبه در دیدار 'ویتو روساری پترو چلی' رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس ایتالیا و هیات همراه در استانداری اظهار داشت: چندین سال از قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس ایتالیا می گذرد اما مفاد این قرارداد اجرایی نشده است و روابط فی مابین نباید در حد کاغذ باقی بماند.
استاندار اصفهان افزود: اجرایی شدن این قرارداد می تواند به تعمیق روابط دو کشور کمک کند.
رضایی همچنین تشکیل اتاق های اصفهان و رم، میلان و سایر استان های ایتالیا را خواستار شد و افزود: گفت و گوی فعالان اقتصادی اصفهان و ایتالیا به تعمیق روابط دو کشور کمک می کند.
وی توسعه روابط فرهنگی، هنری و گردشگری بین اصفهان و شهرهای ایتالیا را خواستار شد و افزود: اشتراکات فرهنگی زیادی در زمینه های هنر و معماری بین ایران و ایتالیا وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها برای توسعه و تحکیم روابط دو کشور استفاده کرد.
وی برگزاری هفته های فرهنگی اصفهان در شهرهای ایتالیا و شهرهای ایتالیا در اصفهان را راهکار مناسبی برای تقویت همکاری های دو کشور و اجرایی شدن قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس دانست.
استاندار اصفهان به روابط دیرینه دو کشور نیز اشاره کرد و گفت: ایتالیا از کشورهای بزرگ عضو اتحادیه اروپاست و مردم ایران ارزش زیادی برای توسعه همکاری های متقابل با این کشور اروپایی قائل هستند.
وی با اشاره به اینکه آثار دانشمندان و ادیبان ایران از جمله بوعلی سینا و فردوسی به زبان ایتالیایی ترجمه شده و مردم ایتالیا از این آثار بهره مند شده اند، گفت: حتی شنیده ام که مجسمه فردوسی در یکی از میدان های شهر رُم نصب شده است.
رضایی به همکاری های ایران و ایتالیا در زمینه مرمت آثار تاریخی اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام ها نشاندهنده وجود اشتراکات زیاد فرهنگی بین دو کشور است.
وی با اشاره به اینکه روابط ایران و ایتالیا در سطح خوبی حفظ شده است، گفت: در سال های اخیر هیات های متعدد ایتالیایی از جمله نخست وزیر این کشور از اصفهان دیدن کرده اند.
استاندار اصفهان ضمن تقدیر از دولت و ملت ایتالیا برای ارسال کمک به سیل زدگان ایران ابراز امیدواری کرد: سفر هیات پارلمان ایتالیا به ایران زمینه ساز توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور شود.
به گزارش ایرنا، 'ویتو روساری پترو چلی' رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس ایتالیا که به همراه چند نفر از نمایندگان مجلس سنای این کشور به کشورمان سفر کرده است، صبح دوشنبه به منظور دیدن آثار تاریخی و دیدار و گفت و گو با مسئولان اصفهان وارد این شهر شد.
رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس ایتالیا، روز گذشته در تهران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.
شهر تاریخی اصفهان، هم اکنون با 15 شهر دنیا قرارداد خواهر خواندگی دارد.
خواهر خواندگی، عهد و پیمانی است که بین دو شهر برقرار می ‏شود که در بعضی خصایص اشتراکاتی با هم دارند و بدنبال آن ارتباطات خاصی بین اینگونه شهرها برقرار می‏ شود.

2093 /6027

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا