اجرای قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس به سود طرفین است


اجرای قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس به سود طرفین است

اصفهان - ایرنا - رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا گفت: اجرای مفاد قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس به سود طرفین است و ما تلاش می کنیم تا این قرارداد هرچه سریعتر اجرایی شود.

قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس در جریان سفر 'لامبرتو دینی'(وزیر امور خارجه وقت ایتالیا) به تهران و هیات همراه در 22 شهریور سال 1377 به امضای دو طرف رسید.
شهرداران دو شهر اصفهان و فلورانس، این قرارداد را طی مراسمی در شهر اصفهان امضا کردند.
تبادل هیات های فرهنگی و گردشگر، همکاری در زمینه کارشناسی فرهنگی و همکاری های اقتصادی از مهمترین محورهای این قرارداد است.
به گزارش ایرنا، 'ویتو روساری پتروچلی' روز دوشنبه در دیدار با استاندار اصفهان افزود: پیشنهاد استاندار مبنی بر اجرایی شدن قرارداد خواهرخواندگی را به مسئولان ذیربط در ایتالیا، منعکس و تلاش خواهیم کرد تا مفاد آن که تاکنون اجرایی نشده و بر روی کاغذ مانده است، اجرایی شود.
وی گفت: یکی از اهداف سفر ما به ایران این است که اجرای قراردادهای همکاری بین دو کشور را پیگیری کنیم زیرا برای گسترش روابط دو کشور، گفتمان کافی نیست بلکه مذاکرات باید عملیاتی شود.
رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا اظهار داشت: نمایندگان مجلس ایتالیا معتقدند که برای عقد قرارداد با سایر نقاط جهان، ابتدا باید شناخت لازم را از آن منطقه داشته باشیم.
وی افزود: به همین دلیل به اصفهان سفر کردیم تا شناخت بیشتری از این شهر و ظرفیت های آن پیدا کنیم و واقعیت های آن را از نزدیک ببینیم.
پتروچلی با اشاره به اینکه هیات پارلمانی ایتالیا در تهران، مذاکرات خوبی با مقام های ایران انجام داده است، گفت: در این دیدارها ضمن بررسی مسائل مهم و بین المللی، بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط بین دو کشور تاکید شد و مجلس سنای ایتالیا نیز بر این موضوع تاکید دارد.
به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس ایتالیا که به همراه چند نفر از نمایندگان مجلس سنای این کشور به کشورمان سفر کرده است، صبح دوشنبه به منظور دیدن آثار تاریخی و دیدار و گفت وگو با مسوولان اصفهان، وارد این شهر شد.
'ویتو روساری پترو چلی' روز گذشته در تهران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار و گفت و گو کرد.
شهر تاریخی اصفهان، هم اکنون با 15 شهر دنیا قرارداد خواهر خواندگی دارد.
خواهر خواندگی، عهد و پیمانی است که بین دو شهر برقرار می ‏شود که در بعضی خصایص اشتراکاتی با هم دارند و بدنبال آن ارتباطات خاصی بین اینگونه شهرها برقرار می‏ شود.

2093/6027

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن