تسهیل فرآیند بروکراسی اداری با هدف جذب سرمایه گذار در هرمزگان/ هدف‌گذاری در راستای جذب 10میلیون گردشگر در سال


تسهیل فرآیند بروکراسی اداری با هدف جذب سرمایه گذار در هرمزگان/ هدف‌گذاری در راستای جذب 10میلیون گردشگر در سال

استاندار هرمزگان گفت: فرآیند بروکراسی اداری در هرمزگان به حداقل رسیده و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در ادارات سرگردان نخواهد شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ فریدون همتی، استاندار هرمزگان پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد:استان هرمزگان به دلیل مجاورت با خلیج فارس و دریای عمان و همچنین تسلط بر تنگه ‌ هرمز باعث حضور خطوط کشتیرانی بین المللی شده است که به رونق اقتصادی کشور کمک می کند.

وی گفت:فراوانی انرژی نفت و گاز و همچنین وجود پالایشگاه های مهم در استان،این سرزمین را به عنوان استانی پر ظرفیت معرفی می‌کند.

همتی مناطق ویژه و آزاد ،وجود صنایع بزرگ و کوچک و پنجگانه منطقه‌ ویژه در استان را از دیگر مزیت های استان دانست و افزود:قصد داریم ظرفیت تولید فولاد را به ۱۰میلیون تن در سال افزایش دهیم و استان را به عنوان قطب فولاد کشور معرفی کنیم.

وی تصریح کرد:تعداد قابل توجهی از کشتی های تجاری از مجاورت آب‌های کشور ایران می‌گذرد که تامین سوخت این کشتی ‌ها و مایحتاح کارکنان آن‌ها زمینه‌ مناسبی برای رونق تولید در استان خواهد بود.

استاندار هرمزگان بیان کرد:کشاورزی یکی دیگر از حوزه‌های پر ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان است و در بخش شیلات با توجه به ظرفیت تولید میگو در استان به این بخش توجه ویژه شده است و قصد داریم تا پایان برنامه ششم، ۱۰۰هزار تن تولید میگو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دریا حدود ۱۴۰ هزار تن ظرفیت شناسی محیط پرورش ماهی را انجام داده‌ایم که اقدامی مهم تلقی می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت دو میلیون تن برای تولید پودر ماهی در استان موجود است و فرصت خوب سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه وجود گردشگران داخلی و خارجی در استان در فصل‌های پاییز و بهار گواه فرصت خوب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در استان هرمزگان است، تصریح کرد:ایجاد دهکده‌‌های گردشگری در جزایر استان از برنامه‌های پیش رو و هدف‌گذاری ما در بخش گردشگری استان است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ترانزیت کالا و استقرار استان در جاده‌ ابریشم این استان را در بحث ترانزیت کالا مطرح ساخته است و زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری سودآور ایجاد ساخته است، عنوان کرد:نزدیک به ۶۰ درصد صادرات کشور از بندر شهید رجایی و دیگر بنادر استان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:در بخش گردشگری با رویکرد جذب گردشگر ، جذب ۱۰میلیون گردشگر را هدف‌گذاری کرده‌ایم و سرمایه‌گذاری در این بخش امری ضروری و قطعا سودآور خواهد بود.

همتی با اشاره به اینکه در هرمزگان فرآیند بروکراسی اداری به حداقل رسیده است و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در ادارات سرگردان نخواهد شد، گفت:در راستای تامین امنیت سرمایه‌گذاران تمامی اعضای دولت در استان و مقامات استانی از سرمایه‌گذار حمایت خواهند کرد.

وی تصریح کرد:همه‌ مدیران ماموریت دارند در فرآیند صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری همکاری لازم را انجام دهند و تسهیل در امور را در اولویت کاری خود قرار دهند.

این مقام مسئول بیان داشت:هرمزگان مجموعه‌ای از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بکر برای سرمایه‌گذاری است که در پنل‌های تخصصی این همایش به طور مفصل به آن پرداخته خواهد شد.

همتی خاطرنشان کرد:چشم انداز ما فقط همایش دو روزه نبوده است و این همایش پنجره‌ای برای ارتباط با سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در راستای استفاده از ظرفیت‌های استان است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش